Mons1 Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Jeg prøver å komme til motoren for å bytte glødeplugger. Hele motoren er dekket av et plastdeksel. Dette er enkelt å ta bort ved å løsne 4stk umbrakoskruer. Men under dette dekselet er det et nytt deksel i bakkanten av motoren. Denne er festet med 3stk umbrakoskruer, så er den løs, men dekselet går inn under topedoveggen og ned mot gearkassen. Det er helt umulig å få den ut uten å ødelegge den. Dette dekselet må bort for at jeg kommer til alle glødeplugger. Noen som vet framgangsmåten for å får dette dekselet bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Hmm, om den går ned mot girkassen, må den kanskje løsnes fra undersiden på en eller måte? Har du heist den og sitt under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Du må demontere luftinntaket under pollenfiltertet før du kommer til umbraco skruene du ønsker. luftinntaket sitter med fire torx skruer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2009 Det hadde jeg gjort! Det var ikke nok! RS Du må demontere luftinntaket under pollenfiltertet før du kommer til umbraco skruene du ønsker. luftinntaket sitter med fire torx skruer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.nilsen Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Akkurat kommi inn fra verkstedet nå etter ett glødepluggskifte på min nyinnkjøpte -01 320Dt, så har det fortsatt i minne. For å komme til må du ta ut pollenfilteret, og løsne "balja" det ligger i og ta det ut. Sitter i 4 torx skuer oppunder mot torpedoveggen. Da det er av er dekslet over luftfilter/dyser/topp lett å få av. Så må du ha av innsuget. Noe jeg ikke så med en gang er skruene som sitter under gummilistene mellom traktene i innsuget. Så er det bare å bytte, men vær forsiktig så du ikke drar filler av de gamle. Fort gjort, men fryktelig mye ekstra jobb om det skjer så ta det pent der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg hadde allerede fjernet pollenfiltere og hylle til pollenfiltere. Jeg hadde fjernet dekselet over luftfilteret og selve luftfilteret. Så ligger det i bakkanten av toppen et til plastdeksel som dekker halve innsugsmanifoilen. Den går bak og ned bak toppen. Den blir liggende under en kant i torpedoveggen og var håpløst å få ut. Selv om hylla til pollenfilteret var borte, så var det fortsatt en kant i torpedoveggen. Jag gav opp da jeg var redd for å ødelegge noe ved å bruke makt. Du har en 136hk, men den ser vel helt lik ut som min 150kh? RS Akkurat kommi inn fra verkstedet nå etter ett glødepluggskifte på min nyinnkjøpte -01 320Dt, så har det fortsatt i minne. For å komme til må du ta ut pollenfilteret, og løsne "balja" det ligger i og ta det ut. Sitter i 4 torx skuer oppunder mot torpedoveggen. Da det er av er dekslet over luftfilter/dyser/topp lett å få av. Så må du ha av innsuget. Noe jeg ikke så med en gang er skruene som sitter under gummilistene mellom traktene i innsuget. Så er det bare å bytte, men vær forsiktig så du ikke drar filler av de gamle. Fort gjort, men fryktelig mye ekstra jobb om det skjer så ta det pent der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.nilsen Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Mulig det ikke er helt likt da, for jeg hadde ikke noe mer deksler enn det. (synes igrunn det var plenty nok). Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå