Gå til innhold

Hardyskive, problem?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Et spørsmål til dere som har greie på det. Hvordan opplever dere feilen hvis Hardyskiva er slitt/gåen?

Jeg sliter med å bli kvitt risting i bilen (ikke rattet) i hastigheter ca 95-120 kmt. Jeg har byttet alle foringer og kuler i forstilling, nye eibach senkefjærer. gassdempere rund baut. Jeg har 3 sett hjul bilen rister mer jo større felger/breder dekk jeg har ( fra 195/65 15 til 225/45 17) Alle hjul er runde og avbalanserte. Bremseskiver er ikke gamle.

Jeg har også hatt bilen på forstillingskontroll.

Hmm.... kommer ikke på hva jeg skal gjøre nå annet enn Hardyskiva.

Bilen er en E32 91mod 735

Lars

Skrevet

Hei igjen

Og takk for svar. Mellomakselopplagringa ble byttet for ca 60.000 km siden. Endeledd ble byttet under forstillingskontroll i høst. Tårnlagrene bak er nye men foringer i bakstillinga er gamle......

Skrevet

Jeg opplevde en utslitt hardey kobling som litt during i bilen, kan ikke si at jeg opplevde noe risting i bilen i høyere hastigheter. men litt risting var der hele tiden ;)

Skrevet
Sjekka opphengslageret til mellomaksel?

Korleis er det å skifte dette egentlig? Har ikkje trengt å gjort slikt før men ser det no att det bør gjøres...

Skrevet

e litt kødd, men det går vel egentlig veldig greit. kjøp nye bolter og mutre når du kjøper hardeyen ;) en gummi hammer anbefales også til å slå lit med :D

Bare skru løs boltene, slå av mellom akslingen, ta vekk hardey koblingen, på med ny, slå på plass, i med nye bolter ;)

Skrevet
e litt kødd, men det går vel egentlig veldig greit. kjøp nye bolter og mutre når du kjøper hardeyen ;) en gummi hammer anbefales også til å slå lit med :D

Bare skru løs boltene, slå av mellom akslingen, ta vekk hardey koblingen, på med ny, slå på plass, i med nye bolter ;)

Eg tenkte på den midt inn under bilen, hardy koblinga har eg nettop skifta...Var da eg fant ut att eg måtte skifte den gummiklatten som er midt på mellom akslinga og, den som holde den oppe...

Uansett takk for svar ;)

Skrevet
Grei jobb det,må dele akselen og slå av det gamle lageret og innpå med det nye.Sitter med mellompasning.

Takker :) begynt å dele seg så...:)

Skrevet

husk og merke mellom aksling.... kan oppstå vibrasjoner vis ikke akslingen er satt sammen slik den er balangsert,og slike vibrasjoner kan komme av dårlige senterringer... har vært ute for det,spes vis det mangler en...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...