Jump to content

Min erfaring rundt BMW-verkstedet Olle Rugersson i Uddevalla

Xatta
 Share

Recommended Posts

Hei, tenkte å legge ut min erfaring med Olle Rutgersson i Uddevalla i Sverige, ca 1t og 15 minutter fra svenskegrensen i retning Gøteborg.

Jeg hadde bestilt time 29.12. Timen bestilte jeg i midten av november. Jeg lurte på prisoverslag på en inspection II (se http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=27), samt bytte av oljenivåføler som jeg hadde fått opplyst ville koste mellom 2500 og 3000 NOK her i Norge. I tillegg hadde jeg ca pris på 7000 - 8000 NOK på inspection II.

Pga. at en passasjer en gang satt kneet i passasjersetet, så røk sensoren der også. Jeg fikk opplyst at det ville koste mellom 3500 og 4000 NOK på et verksted her i Norge.

Totalt sett ville dette (grovt anslag) koste mellom 13.000 og 16.000 NOK. I Sverige gjorde de et anslag 11.300 SEK.

Da jeg kom til Olle R. på morgenen den 29.12 så han som tok meg i mot noe overrasket ut. Selv om jeg hadde ringt et par uker tidligere for å sørge for at de hadde oljenivåføler og airbagsensor på lager, så hadde de "glemt" å legge inn timen, men jeg satt fra meg bilen og dro videre til Gøteborg med toget for å handle litt. Etter å ha gått av toget i Gøteborg (BMW-verkstedet der hadde ikke ledig time den dagen), så ble jeg imidlertid ringt opp fra Olle R. Dessverre, så lot det seg ikke gjøre å se på bilen min den dagen likevel, da det kun var to mekanikere på jobb, og de hadde andre ting å gjøre. Jeg ble lovet noe kompensasjon, men da jeg kom tilbake senere på dagen kunne han som hadde ansvaret for servicene ikke gi meg et klart svar på om eller hvor mye jeg ville få, da sjefen hans ikke var på jobb. Jeg bestilte likevel ny time 10. februar, da dette var neste gang jeg hadde anledning til å dra til Uddevalla.

Noen dager etter mitt første besøk ringte jeg, for å høre hvordan det gikk med kompensasjonen jeg var blitt lovet. Han hadde da fortsatt ikke fått hørt med sjefen sin, pga "semester". Jeg ba ham da ringe tilbake når han visste noe mer.

Et par dager senere ringte han meg, og jeg skulle få 10% rabatt på delene.

Dagen før den nye reperasjonen ringte jeg klok av skade for å sjekke at jeg lå inne i systemet, og ba dem sjekke vifteapparatet mitt med det samme, i tillegg til de andre punktene over.

Jeg leverte bilen min i dag, og fikk noen små overraskelser. Viften hadde de ikke gjort noe med, da de ikke hadde hørt noen "ulyd", som er der av og til ved middels turtall på viften. De hadde imidlertid gjort alt det andre i listen, og totalt kom det på 9.809 SEK. Jeg hadde da fått 10% rabatt på arbeidet også, i tillegg til delene. Mye penger, men i norske kroner utgjør det omtrent 8.400. Det er en del billigere enn de 13.000 - 16.000 det ville kostet i Norge.

Etter mye reising fram og tilbake fikk jeg altså gjennomført reparasjonen, og selv om de ikke fikset viften/varmeapparatet, så sparte jeg en god del penger, og er sånn "hyfsad" fornøyd med servicen!