AlXz Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Noen som har utstyr til å låse svinghjul og vil ta en liten jobb ?? Har en M40B16 motor som reg reim skulle vært byttet på. Greit å få det gjort av noen som har byttet før, og har utstyr og erfaring. Bør ikke vært for langt unna. Kom med tilbud??
jørn_318i Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 synd du ikke bor i larvik husk på vannpumpe i samme slengen da
AlXz Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 synd du ikke bor i larvik husk på vannpumpe i samme slengen da Tja.. Men bør vel ta strammer og noe hjul sammen med reima?? Hva har vannpumpa med reima å gjøre forresten?? Bare at den ikke holder så lenge, og er greit å ta i samme slengen? (Denne går jo på viftereima..)
jpse36 Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 jeg har gjort det en del ganger ja, trenger ikke låse noe svinghjul!
AlXz Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 jeg har gjort det en del ganger ja, trenger ikke låse noe svinghjul! Bør vel helst låse det for å holde alt i riktig posisjon?? Mye skal du ha for bytte?
oddis Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Bare line opp merkene nede ved veiva, der det er merker, og så tar du tipex og lager en strek øvers på dekselet bak kamdrevet der pila/nedrisset på kamdrevet peker. Vips, åpne strammer, ta bort reim, sett på ny, stramm igjen. Se på merker. Drei motoren for hånd rundt 3-4 ganger, og sjekke at merkene liner opp enda, og at ikke motoren er TUNG å dra rundt (forutsetter at du vet hvor mye kompresjonen tar imot). Etter 3-4 runder har reima antakelig slakka seg litt og gått seg til (det som er hensikten). Derfor åpner du strammeren og strammer den enda litt til. Så er det bare å fyre opp
jensemann23 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 jeg bytta regreim på en opel, og da dyttet vi den nye reima såvidt innpå, dytta den gamle litt innover. Så skar vi av den gamle. Da slipper du å tenke på at det skal gå ut av stilling:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå