Inline six Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Har et lite spørsmål om hvordan fålk her inne går frem når de skal sette inn kamaksel på M20? Jeg har skaffa meg en ny topp og skal nå sette inn kamaksel. I Haynes boka står det at man skal sette inn vippearmsakslinger og vippearmer FØR man setter inn kammen, men da må man enten ha et spesialverktøy for å presse ned vippearmene eller være to tre stykker for å presse ned de vippearmene med skrujern og rotere på kammen mens den føres inn for at kammene og lagertappene skal gå klar av vippearmene. Men jeg har også hørt at noen setter inn kammen først og så banker inn vippearmsakslingene etterpå. Hva er vanlig praksis blant brukerne her?
Larsinnj Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Spiller det noen rolle hvilken rekkefølge de blir montert da? Er vel mye mer lettvindt å montere kamaksligen først.
Bmw_325i_ Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 når jeg pelte rein toppen min i går så begynte jeg hvertfall med å vri på kammen til det ikke var press på vippearmene. banka ut akslingene å tok kammen til slutt. ville vel satt inn kammen først igjen da å gjort samma rekkefølga igjen, bare motsatt? såfall, rett meg hvis jeg tar feil å finnes andre løsninger
|Ole| Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Eg trur eg hadde tatt kammen først vist eg skulle prøvd meg uten å få hjelp nokken plass, har gått rimeleg lett å få på plass vippearmer og aksling når eg har skifta dei
Larsinnj Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 Jeg tok også Kamakslingen til slutt da jeg demonterte min tidligere, så jeg antar at det hadde blitt motsatt på tur inn. Blir jo jævli tungvindt å montere vippearmsakslinger og vipper først.
Bmw_325i_ Skrevet Februar 10, 2009 Skrevet Februar 10, 2009 ja. det jeg også trodde. for min del virka det enklest når jeg demonterte hvertfall.
Sir Hofstad Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Har prøvd det "Haynes way" og det ble kostbart... Montere kam først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå