Thomaz Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Har raping i 6 gir.. Vil det lønne seg å overhale kontra kjøpe ny? Evt hvem gjør sånt?
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Får vel ikkje kjøpt synkroniseringsringer eller andre innv. deler til desse kassene. Har sjøl ei kasse der dette skulle vært bytta i 3 gir,litt slitt...
Fliid Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 E36Cab1, er du sikker på det? Vet at dette er noe som er meget aktuelt for flere.
Thomaz Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Skrevet Februar 11, 2009 Har sendt mail til Mobimech.no nå å hørt.. Beste hadde vært å overhalt kontra kjøpe en brukt som å kan være dårlig.. Må jo være mulig å overhale disse kassene ?!
bad_ip Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 at det skraper sikkert... er du sikker på det er synkroniseringen? for jeg har det samme i 3 gir... men kun når det er veldig kaldt og det skjer bare viss jeg fyrer den i 3.. girer jeg rolig og normalt skjer det ingenting...
Fliid Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Skraping. Som om du ikke har trådd clutchen helt inn.
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Fliid: Eg har hørt flere si dette her inne,samt at ingenting av innv.deler er oppført på realoem og en som jobber på bmw mente dette. Men skal innom Bmw verksted imårra og kan snakke med delesjefen der som eg kjenner godt. Angående skraping/raping så er dette noe som forekommer når synkroniseringen(meshen) ikke klarer å bremse ned hastighetsforskjellen på drevet/giret som skal i inngrep,denne har en svak koning som bremser ved belastning(friksjon). Men: dette er noe somkan bli bedre med oljeskift. Oftest ikke 100%,men en forbedring.
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 at det skraper sikkert... er du sikker på det er synkroniseringen? for jeg har det samme i 3 gir... men kun når det er veldig kaldt og det skjer bare viss jeg fyrer den i 3.. girer jeg rolig og normalt skjer det ingenting... Prøv et oljeskift,blir kansje litt bedre. 3 gir er det som oftest har dette problemet. Når du girer rolig på moderate turtall er hastighetsforskjellen lav,alså lite bremsing/akselerering som skal til før hastigheten er lik og inngrep kan skje uten raping på gir.Ved rolig giring gir en giret mer tid til å bremses ned også. That's why...
Fliid Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Fliid: Eg har hørt flere si dette her inne,samt at ingenting av innv.deler er oppført på realoem og en som jobber på bmw mente dette. Men skal innom Bmw verksted imårra og kan snakke med delesjefen der som eg kjenner godt. Derfor jeg spør, jeg har heller ikke funnet slike deler. Både trådstater og du må gjerne legge ut hva resultatet blir. For som sagt, flere som har interesse av dette.
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Fliid: Eg har hørt flere si dette her inne,samt at ingenting av innv.deler er oppført på realoem og en som jobber på bmw mente dette. Men skal innom Bmw verksted imårra og kan snakke med delesjefen der som eg kjenner godt. Derfor jeg spør, jeg har heller ikke funnet slike deler. Både trådstater og du må gjerne legge ut hva resultatet blir. For som sagt, flere som har interesse av dette. Det skal eg gjøre viss han klarer å finne et svar til meg imorgen. Uansett poster eg det når eg eventuelt får et definetivt svar på om Bmw kan skaffe slike deler.
bad_ip Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 at det skraper sikkert... er du sikker på det er synkroniseringen? for jeg har det samme i 3 gir... men kun når det er veldig kaldt og det skjer bare viss jeg fyrer den i 3.. girer jeg rolig og normalt skjer det ingenting... Prøv et oljeskift,blir kansje litt bedre. 3 gir er det som oftest har dette problemet. Når du girer rolig på moderate turtall er hastighetsforskjellen lav,alså lite bremsing/akselerering som skal til før hastigheten er lik og inngrep kan skje uten raping på gir.Ved rolig giring gir en giret mer tid til å bremses ned også. That's why... Har prøvd oljeskift.. og dette skjer KUN når det er kaldt ute. Når bilen er nesten ved driftstemperatur kan jeg gire så hardt jeg bare vil i tredje.
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Er dette en kasse som går på ATF olje eller?
Thomaz Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Fikk svar på Mobimech nå at det ikke var mulig å få tak i deler til di kassene.. Eneste mulighet er med andre ord å bytte.. Faan så rart at det ikke er mulig å få tak i deler til di kassene...
NiklasJa Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Jippi! Jeg kjøpte meg en S6S 420G denne uka. Hadde kansje stilt ting i et annet lys hvis jeg ikke kan kjøpe deler til den. Sikkert derfor jeg fikk den så billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå