Gå til innhold

Sladjan`s E36 M52b28 ///Mtech | BBS style5 -TIL SALGS


sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

Så det var det du skulle på lyssand før i dag hehe.. Ser bra ut det der! :)

hehe såg ikke deg da? Kjørte du bmwen din eller ? :D

Utrolig greie folk på lyssand altså, har vært på andre dekksjapper men de på lyssand kan ikke slåes på service i hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 880
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fornøyd med TA technix på langkjøring ja? Lover bra ;)

Det med at du måtte ha justerbar camber foran.. er dette et must? Eller er det hvis man senker mye? Jeg ser for meg at jeg kommer til å senke 40-50 foran.

Jeg kan faktisk ikke si meg noe annet enn 3xfornøyd. Utrolig bra til så lite penga altså!

Scana inn hjulstillingene jeg tok.

Her er den fra i fjor sommer. Sånn var det uten camber/caster justeringer framme og uten camber bak, fikk justert bare spissinga(sliter så og si ingen dekk sånn) men får ikke det godkjent.

Det skal gå å justere casteren med exentriske foringer framme. Camber er det ikke mye å gjøre med uten platene...

img011.jpg

img012.jpg

Her ser du hjulstillingen jeg tok på tirsdag. Her er det justert sånn at bilen sliter minst mulig dekk, ingen negativ camber eller noe. Det ble tatt i betrakning at ingen satt i bilen da de ble justert osv. de fleste har vell litt negativ camber med vilje, gadd ikke det jeg skal kansje ha litt når sommer felgene skal på.

img013.jpg

jeg monterte de justerbare stagene bak på min , hadde en camber bak på -0,13" nesten i lodd ;-) så med de kan du hente mye om du ønsker det ,med tanke på dekkslitasje etc ,

jeg justerte mine til "grønt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg monterte de justerbare stagene bak på min , hadde en camber bak på -0,13" nesten i lodd ;-) så med de kan du hente mye om du ønsker det ,med tanke på dekkslitasje etc ,

jeg justerte mine til "grønt"

Ja, må vell ha disse stager ellers så går det mye dekk.

Han justerte min no faktisk til rødt, så vidt inn på rødt i hvertfall, sånn at når jeg satt meg i bilen ble det grønt viss du sjønner. :P

Også justerte han litt mer caster på ene sida frame pga. veiene trekker mot høyre alltid. va noe greier der vet ikke helt, men e masse triks de bruker, ihvertfall de som kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :-) alltid godt med noen triks når det gjelder hjulkontroll , mye triks ute å går når det gjelder å få ting grønt i hvertfall ...hehe

fargen rødt å grønt er vel stort sett det de går etter på biltilsynet har jeg inntrykk av , ikke så mye sundt folkevett for å si det sånn , spent på å se hva de sier når jeg skal vise senk og felg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :-) alltid godt med noen triks når det gjelder hjulkontroll , mye triks ute å går når det gjelder å få ting grønt i hvertfall ...hehe

fargen rødt å grønt er vel stort sett det de går etter på biltilsynet har jeg inntrykk av , ikke så mye sundt folkevett for å si det sånn , spent på å se hva de sier når jeg skal vise senk og felg ;-)

hehe, jeg ble litt skeptisk på justeringa også spurte jeg hvorfor er det rødt på camberen bak :P han forklarte meg det og sa at viss de på biltilsynet klaget måtte jeg bare ringe direkte til han så skulle han prate med de :P

Men ble ingen problem sånn sett.

Hvordan skal du få til felgene da? har du noe papirer ? jeg skulle ønske jeg kunne godkjenne mine felger, men har jo ingen papirer på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papir å papir ... hehe , neida jeg har fått tak i noe jeg mener jeg kan bruke samt org merker i dør som sier bredere dekk bak en foran er org på samme type bil .

18 " er levert org på E-46 coupe med 225 og 255 dekk , og på M3 så er det levert 19" med ulik bredde , og jeg har jo litt av hvert så vi får se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papir å papir ... hehe , neida jeg har fått tak i noe jeg mener jeg kan bruke samt org merker i dør som sier bredere dekk bak en foran er org på samme type bil .

18 " er levert org på E-46 coupe med 225 og 255 dekk , og på M3 så er det levert 19" med ulik bredde , og jeg har jo litt av hvert så vi får se :-)

Tviler ikke du får godkjent for å si det sånn. Dere GS gutta har tilgang til mer enn vi dødelige hehe

Jeg får bare kjøre "ulovlig" tror ikke jeg skal bry meg så mye med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være sånn ja! :) Fikk ikke justert min nok bak, siden jeg ikke hadde slike camber-justeringsstag fra f.eks GS. Men ble da bra fordet. :) Ble aldri til at jeg fikk godkjent senkesettet, noe jeg hadde veldig lyst til.

Ja, greit å ha alt på stell :D

Må være en god følelse dette her!;) Vakkert arbeid og særdeles pen farge!

Må vel ned me bakstilling snart selv, har en ulelyd ved høy hastighet når jeg slipper pedalen.. skal visst være foringer og tullball som lager den lyden. Merket noe av det du?

Ja, ble en del arbeid, over en uke med arbeid, gikk noen timer. Nå er jeg lei hehe

Nja, har ikke merket noen lyder. Må sies at foringene mine var ganske bra :P eneste jeg hadde var en dunkelyd på høyre sida bak, svingarm foringen der var gåen.

Vet ikke hva foring som kan lage sånne lyder jeg :S er ikke noe med diffen vell, eller lagera?

På min er det mer som et slag mot et eller annet hver gang jeg kjører i en litt over et middels-stor hull i veien osv... Foringer som er gåen fremme og bak da? samme lyden rudtombilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min er det mer som et slag mot et eller annet hver gang jeg kjører i en litt over et middels-stor hull i veien osv... Foringer som er gåen fremme og bak da? samme lyden rudtombilen...

Jeg er ingen ekspert på foringer men du kan begynne med å sjekke topplagera til dempera, både framme og bak!

Originale topplagera bak og stive dempera passer overhode ikke i lag, mine ble gåen etter noen uker med kjøring med senkesettet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan få kjøpe dørmerker på alternativ dekk dim å sette i døra å BMW din;-)

kan sjekke hva som er å få til din .

Okei :) Hadde vært bra om du kunne finne noe :D

17" med 225 og 245 er det største på din bil .

men etiketten er utgått

Ja, regna med det. vet du foresten om det går an å godkjenne 5mm spacer på min bil ?

Han på biltilsynet snakka om noe med at viss bmw hadde det originalt så kunne de godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...