Gå til innhold

Sladjan`s E36 M52b28 ///Mtech | BBS style5 -TIL SALGS


sladjan
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 880
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du mener b28 mellomaksling Dirty..er jo b20 han bruker nå. Derfor må det gjøres slik når man bytter om flensene

Japp skrev feil :P

Har flensen fra b28 liggende så den kommer på senere når jeg får en annen diff. Vurderer m3 diff eller 325, syns utvekslinga på 2.93 kan bli litt for lav kansje. men 3.15 er mer passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har m50 innsug enda :D bare komme og hente det !!!!! :P

det er en oppgradering som MÅ gjøres!!! :)

Om det MÅ gjøres eller ikke, kan diskuteres. På bil som blir brukt på bane, ja da har det noe for seg. På en hverdagsbil er det nærmest en downgrade.

jeg hadde lettet svinghjul og m50 innsug på bruks bil det funket helt fint :)

mister jo litt dreiemoment men merker jo ikke så mye til det på en 3'er :) verre for de som har 5'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener b28 mellomaksling Dirty..er jo b20 han bruker nå. Derfor må det gjøres slik når man bytter om flensene

Japp skrev feil :P

Har flensen fra b28 liggende så den kommer på senere når jeg får en annen diff. Vurderer m3 diff eller 325, syns utvekslinga på 2.93 kan bli litt for lav kansje. men 3.15 er mer passelig.

E36 M3 bakstilling virker det jo til å være flusst av her på forumet for en billig penge, fint oppgradering det! Greit med sperr uansett! Snart vinter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål

Har fått ett problem nå som alt annet er i orden. Har en hylelyd nede i fra girkasse området. Høres ut som om at utløyserlageret slura mot trykkplata.

Jeg får den heller ikke inn i gir, lyden er der hele tiden selv om clutchen er inne eller ute men forandrer seg litt når jeg trykker den inn.

Tok og lufta clutchsylinderen i sta, der kom ikke noe luft ut iallefall....

Utløyserlagere og styrelageret inn i motren er nytt, alt er nytt i grunn.

Noen som har en konkret svar på dette før jeg begynner å ta ned girkassen?

nr.6 på bildet har jeg ikke iallefall, men den hadde ikke jeg på 320en heller.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/17050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål

Har fått ett problem nå som alt annet er i orden. Har en hylelyd nede i fra girkasse området. Høres ut som om at utløyserlageret slura mot trykkplata.

Jeg får den heller ikke inn i gir, lyden er der hele tiden selv om clutchen er inne eller ute men forandrer seg litt når jeg trykker den inn.

Tok og lufta clutchsylinderen i sta, der kom ikke noe luft ut iallefall....

Utløyserlagere og styrelageret inn i motren er nytt, alt er nytt i grunn.

Noen som har en konkret svar på dette før jeg begynner å ta ned girkassen?

nr.6 på bildet har jeg ikke iallefall, men den hadde ikke jeg på 320en heller.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/17050.gif

har du lav eller slapp pedal på clutchen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lav eller slapp pedal på clutchen??

Nei, alt var i orden. men nå er feilen funnet og fikset.

Var ned med girkassa i sta og da viste det seg at jeg klarte å montere lamellen feil, sto ingenting skrevet på den + at i følge en sånn tegning jeg fikk fra de så skulle den stå den veien jeg monterte den først.

Den spleinsen utløyserlageret glir/står på har vært borti clutchen....heldigviss var ingenting ødelagt.

Nå har jeg fått alt på stell men siden det har snødd i bergen fikk ikke jeg testet bilen alikevell da vinterdekka mine står hos fadern på Os :P

Får teste bilen i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Sladjan! Du er helt RÅ!! Dette blir drit fett å se, og sitte på i! :D Tar du min når du har fått roet deg etter opperasjonen? hehe..

Takk for det Lasse! :D uff uff, er en stor jobb dette. Er bare å lese her inne og få tak i alt du trenger og starte selv. Er ikke vanskelig sånn sett men bare mye å tenke på....kan alltids hjelpe deg opp til en vis grad viss du hadde tenkt deg å bygge om din ;)

utroli bra sladian! gikk jo fort dette!:D ble vell noe annet med 328i enne 320i tenker jeg!

takker :D

Ja, er helt anna motor i forhold til b20en. Utrolig bra drag og gøy motor. Har nå kjørt bilen i ett par dager og den funker som bare det. Sliter litt med vibrasjoner på turtall mellom 2000-3000rpm men fikser seg sikkert. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...