svinet Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Hei.. Jeg har en e46 330diesel men har et problem med å få start på den på dager med minusgrader. Har ladet batteriet til det ble fullt men den startet ikkje selvom. Det er strøm nok høres det ut som. Men bruker jeg startkabler starter den på 1 sekund. Og har jeg først fått start på den så kan jeg skru den av og starte den igjen hele tiden den dagen. På dagen med litt plussgrader starter den men da er den litt treig. Noen som har vært ute for noe lignende eller kan tenke seg hva det kan være? Håper på svar.
E36Cab1 Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Du kan måle spenninga under belastning,men alt tyder på at du har for svak batterispenning.
kuanov Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jepp...er nok en celle som har tatt kvelden..
stroker Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Batteriet ditt er garantert ferdig Kjøp nytt og problemet er løst permanent.
tuned Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Batteriet ditt er garantert ferdigKjøp nytt og problemet er løst permanent. dette er nok eneste løsningen her:)
hauken Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 De er iallefall den billigste løsningen,en verkstedtime hos bmw koster mer enn et batteri...
JayDawgKL Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 puss polene på batteriet og batteriklemmene dine du.
JayDawgKL Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 hmm, leste nettop gjennom føste innlegget, mål batterispenningen din da bilen har stått en stund.
Raymond Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 garantert en celle ja, hadde en kompis me samme problem på en tahoe.. målte 13v på batteriet.. dette sjekker de fort på et batteriservice sted.. han fikk denne sjekken gratis om du er usikker og ikke har lyst kan du jo prøve et annet batteri om det er samme feil så har du jo angrerett? Har man ikke?
svinet Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Da har jeg kjøpt og montert nytt batteri men det ble dessverre ikke bedre. Bilen startet idag men det er ikke så kaldt så den hadde kansje startet på det gamle batteriet også. Men den var grådig treig. Må holde tenningen i ca 10sek før den endelig starter. Dette er jo en diesel så den skal jo glødes før start. Jeg la merke til å glødelampen slukket veldig raskt etter batteriskiftet og så kom den tilbake i 1sek midt under kinningen.. Jeg aner bare ikke hva det kan være. Det er jo en 04 model som har gått lite.. Hmmm...??
jensemann23 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 starteren som har fått det da kanskje? Eller dårlig jording et sted? Men når du kjøper et nytt batteri så er det vel ikke fullt oppladet? Kanskje du må lade det skikkelig først.
svinet Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Det er jo et lite vindu på batteriet som du ser ned i batterivannet og kan se fargen. Hvis fargen er grønn skal batteriet være fullt og hvis det er svart så skal det lades og hvis det er blankt så skal det skiftes. Både det nye og det gamle var en klar grønnfarge på. Det jeg syns er merkelig er jo at bilen er veldig temperaturavhengig. Er det varmt så starter den 95% av gangene. Og det at den startet rimelig kjapt når det brukes startkabler tyder vel på at det kansje er en dårlig kobling et sted?? Hvor kan denne dårlige koblingen isåfall være??
Bjørn 320 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Ville ha sjekka ladespenninga...kan vere sliten dynamo også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå