dvil Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Jeg synes også det høres ut som dårlig kontakt et sted. Har du forsøkt å måle spenning, slik E36Cab1 foreslo? Mål både på batteriet og på starteren. Det bør være ganske like avlesninger. Du skriver at den er "grådig treig". Betyr det at det går sakte rundt, eller at det tar lang tid?
kanari87 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Demont gløde plugenne dine og se om de, får strøm og blir varme.
svinet Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Jeg synes også det høres ut som dårlig kontakt et sted.Har du forsøkt å måle spenning, slik E36Cab1 foreslo? Mål både på batteriet og på starteren. Det bør være ganske like avlesninger. Du skriver at den er "grådig treig". Betyr det at det går sakte rundt, eller at det tar lang tid? Den går sakte rundt og så av og til fortere og fortere slik at det høres ut at den skal starte men så bare dabber den av igjen. Men den bruker også lang tid.. Opptil 10sek.. Har ikke fått målt noe enda siden jeg ikke har noe måleutstyr for hånd, men får skaffe meg et multimeter.. Kanari87: Hvordan demonterer man glødepluggene da?
Morty999 Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 tipper dårlig jording til blokka jeg, sjekke jodingskabelen
svinet Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Skrevet Februar 15, 2009 Skal sjekke jordingen men syns bare det er så merkelig at det skal ha noe med temperaturen ute å gjøre...
a.nilsen Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Du sier den starter med startkabler.. Setter du da minus kabelen til gods på motorblokka eller på minuspol på batteri?
Fliid Skrevet Februar 15, 2009 Skrevet Februar 15, 2009 Batteriet klarer ikk å holde på strøm. Gåen celle. Vedlikeholdsfrie batterier er noe ordentlig herk. Synd det er så krunglete å få fatt på typen hvor man kan kontrolle syrevekt selv og dermed forlenge levetiden betraktelig. Om gløderelè sier at det er ok (altså, glødelampen i instrument ) slukker, så ville jeg antatt at glødingen (glødeplugger) er ok. Lampen slukker ikke før Diesel har temperaturen som skal til slik at det selv antenner. Meget viktig med godt batteri på en Diesel, da det er avhengig av at man får dradd starter rundt hurtig nok, slik at kompresjonen blir korrekt. Ellers tenner ikke dieselen. Bytt batteri. Ps. En batteri forhandler tar med glede en test på batteriet (belastningstest ). Da får man vite tilstand på batteri. De er jo opptatt av å selge batterier og håper selvfølgelig at du da kjøper batteri hos dem, siden de er så greie ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå