Gå til innhold

OMEGA 909 Heter stoffet som tilsettes oljen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi hadde et tema om hvilken olje som skal brukes på Biler. å innpå rensemiddler som tilsettes oljen.

Jeg har brukt Omega 909 på min bil, detter et stoff som renser men man slipper å bytte oljen etterpå.

Skrevet

Rett meg gjerne, men, hvis man heller på Omega 909, og det stoffet renser motoren som du sier, så ligger jo ennå all sot/drit etc ennå i oljen, er jo ikke bra i det hele tatt at det sirkulerer i motoren. Jeg er litt negativt innstilt til det.

Skrevet
Rett meg gjerne, men, hvis man heller på Omega 909, og det stoffet renser motoren som du sier, så ligger jo ennå all sot/drit etc ennå i oljen, er jo ikke bra i det hele tatt at det sirkulerer i motoren. Jeg er litt negativt innstilt til det.

Helt enig med deg. Olje og oljefilter må skiftes etter at behandlingen er gjort.

Skrevet

og skylle ut oljen før man har ny olje, ellers vil det alltid ligge litt rester igjen som ikke er kommet ut..

Skrevet

kjør det i oljen, kjør litt så oljen får sirkulert og filteret får tatt til seg mest mulig av det som har løsnet..?? eller høres det dumt ut?

og for og skylle igjennom systemet kan man jo bare kjøpe no billig biltema olje, kjøre litt og tømme å fylle ånkli olje? :)

Skrevet

skulle jeg gjort det ånkli ville jeg muligens byttet filter før jeg kjørte en rens så filteret er nytt og klart for en utfordring :D if u know what i mean :)

eller høres det helt teit ut :D så ville jeg byttet filter igjenn etterpå.. koster litt men, skal det gjøres ånkli så skal det gjøres ånkli :D ville og vurdert å byttet olje og filter til no biltema greier så kjørt rens så byttet filter og olje igjenn etterpå.. så oljen er ny og fresh og lettflytende..

Skrevet

Kjøpte olje på Europris som skylleolje da jeg rensa min motor. 200,- for 6 liter:P Bytta filter for så å helle på 5w40 kvalitetsolje. Er ikke nødvendig å bytte filter 2 ganger, men det skader selvsagt ikke :)

Skrevet

Veldig enig me dere her:) Men det jeg skulle frem til var at Omega 907

skal fylles på og kjøres i 10 min så bytte olje mens OMega 909 fyller man på og så skal det kjøres med. Så det er kanskje lurt å bruke 907 først og ha i 909 som vedlikhold

Skrevet

Det jeg tenkte med å ta ut filteret før oljerens er:

Superstoffet kan vel løse opp drit som allerede sitter fast i filteret allikevel. Og dermed sende det ut i motoren igjen.

Superstoffet kan fanges i filteret før det kommer i motoren for å gjøre nytte for seg.

Å kjøre uten filter i 10 minutter kan vel umulig gjøre noen skade.

Tenker nå selvfølgelig på typer som skal tappes ut med en gang, ikke kjøres med.

Skrevet

det jeg gjør er:

*kjøpe oljerens, helle på og kjøre hjem (5 minutters kjøring)

*tappe oljen

*fylle på billig olje og la den få noen minutter rundt i motoren

*tapp av billig olje og bytt filter og hiv på ordentlig olje

Skrevet
Jeg har brukt Omegaprodukter en del år, og Norsk industriolje har gått inn som sponsor på 325en.

http://www.norskindustriolje.no/Tilsetninger_-63.aspx

909 har aldri vært sagt å virke slik trådstarter hevder...

Dette har du helt sikkert mye mer greie på en meg, Men jeg referer til det jeg mener sto på boksen.

Den inneholdt ca 3.3 dl og het Omega 909E Den skulle rense og vedlikeholde, utenat jeg har det ordrett hva som sto på den

Skrevet
Jeg har brukt Omegaprodukter en del år, og Norsk industriolje har gått inn som sponsor på 325en.

http://www.norskindustriolje.no/Tilsetninger_-63.aspx

909 har aldri vært sagt å virke slik trådstarter hevder...

Dette har du helt sikkert mye mer greie på en meg, Men jeg referer til det jeg mener sto på boksen.

Den inneholdt ca 3.3 dl og het Omega 909E Den skulle rense og vedlikeholde, utenat jeg har det ordrett hva som sto på den

Grunen til jeg komenterer dette er at noen som leser begynnelsen på innlegget ditt kan faktisk finne på på å tro at man kan helle på noe for å slippe å bytte olje...

NIO/Omega har gått i dybden på smøremidler og tilsetninger:

Bla har de en olje garantert for 80 000 Km :shock:

Geniale tilsetninger for servo, motor,gir osv.

Fører også racingoljer(single grade ).

Og verdens beste smørefett for drivknuter osv (har ikke sett fett som har hatt så høy slagfasthet andre steder, faktisk så bra at du kan "reparere" drivknuter med slakke bare med fettet).

I tillegg har de den beste rustløseren som er laget: en jamaican base oil som løsner det som annet ikke virker på.

Og jeg har prøvd disse produktene i mange år og setter pris på teknologien deres...

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...