Jump to content

OMEGA 909 Heter stoffet som tilsettes oljen


jojr
 Share

Recommended Posts

Hei

Vi hadde et tema om hvilken olje som skal brukes på Biler. å innpå rensemiddler som tilsettes oljen.

Jeg har brukt Omega 909 på min bil, detter et stoff som renser men man slipper å bytte oljen etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Rett meg gjerne, men, hvis man heller på Omega 909, og det stoffet renser motoren som du sier, så ligger jo ennå all sot/drit etc ennå i oljen, er jo ikke bra i det hele tatt at det sirkulerer i motoren. Jeg er litt negativt innstilt til det.

Link to comment
Share on other sites

Rett meg gjerne, men, hvis man heller på Omega 909, og det stoffet renser motoren som du sier, så ligger jo ennå all sot/drit etc ennå i oljen, er jo ikke bra i det hele tatt at det sirkulerer i motoren. Jeg er litt negativt innstilt til det.

Helt enig med deg. Olje og oljefilter må skiftes etter at behandlingen er gjort.

Link to comment
Share on other sites

kjør det i oljen, kjør litt så oljen får sirkulert og filteret får tatt til seg mest mulig av det som har løsnet..?? eller høres det dumt ut?

og for og skylle igjennom systemet kan man jo bare kjøpe no billig biltema olje, kjøre litt og tømme å fylle ånkli olje? :)

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg gjort det ånkli ville jeg muligens byttet filter før jeg kjørte en rens så filteret er nytt og klart for en utfordring :D if u know what i mean :)

eller høres det helt teit ut :D så ville jeg byttet filter igjenn etterpå.. koster litt men, skal det gjøres ånkli så skal det gjøres ånkli :D ville og vurdert å byttet olje og filter til no biltema greier så kjørt rens så byttet filter og olje igjenn etterpå.. så oljen er ny og fresh og lettflytende..

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig me dere her:) Men det jeg skulle frem til var at Omega 907

skal fylles på og kjøres i 10 min så bytte olje mens OMega 909 fyller man på og så skal det kjøres med. Så det er kanskje lurt å bruke 907 først og ha i 909 som vedlikhold

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tenkte med å ta ut filteret før oljerens er:

Superstoffet kan vel løse opp drit som allerede sitter fast i filteret allikevel. Og dermed sende det ut i motoren igjen.

Superstoffet kan fanges i filteret før det kommer i motoren for å gjøre nytte for seg.

Å kjøre uten filter i 10 minutter kan vel umulig gjøre noen skade.

Tenker nå selvfølgelig på typer som skal tappes ut med en gang, ikke kjøres med.

Link to comment
Share on other sites

det jeg gjør er:

*kjøpe oljerens, helle på og kjøre hjem (5 minutters kjøring)

*tappe oljen

*fylle på billig olje og la den få noen minutter rundt i motoren

*tapp av billig olje og bytt filter og hiv på ordentlig olje

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Omegaprodukter en del år, og Norsk industriolje har gått inn som sponsor på 325en.

http://www.norskindustriolje.no/Tilsetninger_-63.aspx

909 har aldri vært sagt å virke slik trådstarter hevder...

Dette har du helt sikkert mye mer greie på en meg, Men jeg referer til det jeg mener sto på boksen.

Den inneholdt ca 3.3 dl og het Omega 909E Den skulle rense og vedlikeholde, utenat jeg har det ordrett hva som sto på den

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Omegaprodukter en del år, og Norsk industriolje har gått inn som sponsor på 325en.

http://www.norskindustriolje.no/Tilsetninger_-63.aspx

909 har aldri vært sagt å virke slik trådstarter hevder...

Dette har du helt sikkert mye mer greie på en meg, Men jeg referer til det jeg mener sto på boksen.

Den inneholdt ca 3.3 dl og het Omega 909E Den skulle rense og vedlikeholde, utenat jeg har det ordrett hva som sto på den

Grunen til jeg komenterer dette er at noen som leser begynnelsen på innlegget ditt kan faktisk finne på på å tro at man kan helle på noe for å slippe å bytte olje...

NIO/Omega har gått i dybden på smøremidler og tilsetninger:

Bla har de en olje garantert for 80 000 Km :shock:

Geniale tilsetninger for servo, motor,gir osv.

Fører også racingoljer(single grade ).

Og verdens beste smørefett for drivknuter osv (har ikke sett fett som har hatt så høy slagfasthet andre steder, faktisk så bra at du kan "reparere" drivknuter med slakke bare med fettet).

I tillegg har de den beste rustløseren som er laget: en jamaican base oil som løsner det som annet ikke virker på.

Og jeg har prøvd disse produktene i mange år og setter pris på teknologien deres...

:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...