KalMar Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 kijpe greier dette her !!!! bare tenk på alle de greie delene du har byttet ut, de hadde vell røket før eller siden uansett.. så da er det greit med nytt !!! dette blir nok bra til slutt !!! stå på
Andii2k7 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 kjipe greier ja .. skal sette på en annen orginal pumpe i morgen foreløpig .. blir muligens film da om ikke noe annet går gale
furis81 Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 hei har du kjørt bilen noe?? har ikke giddet å lest alt her.. jeg har en 325tic bygd av bmw_boy tror jeg.. Min pakkning lekker olje som fy... men når dette begynte aner jeg ikke ca 22000km siden den ble bygget nå om jeg ikke tar feil... men jeg fikk beskjed med en kompiss om å sett på orginal pakning det er det eneste som holder og et tett..!! Så jeg holder på å skifte nå.. blir spent på hvordan det går med deg.. jeg skal legge ut tråd om overhalingen min og her.. begynte i dag å nå er toppen klar for å draes av... sakl gjøre dette i morgen... regner med jeg må sende den inn for sjekk og sliping siden bilen gikk varm en gang, men vet ikke hvor...??
|Ole| Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 heihar du kjørt bilen noe?? har ikke giddet å lest alt her.. jeg har en 325tic bygd av bmw_boy tror jeg.. Min pakkning lekker olje som fy... men når dette begynte aner jeg ikke ca 22000km siden den ble bygget nå om jeg ikke tar feil... men jeg fikk beskjed med en kompiss om å sett på orginal pakning det er det eneste som holder og et tett..!! Så jeg holder på å skifte nå.. blir spent på hvordan det går med deg.. jeg skal legge ut tråd om overhalingen min og her.. begynte i dag å nå er toppen klar for å draes av... sakl gjøre dette i morgen... regner med jeg må sende den inn for sjekk og sliping siden bilen gikk varm en gang, men vet ikke hvor...?? Du kan jo grov sjekke sjølv om toppen er skeiv med rettholt og lommelykt Eg gjorde ikkje nokke meir enn det etter eg kjørte bilen glovarm på våler 2008, riktignokk original motor da men Sorry OT!
Andii2k7 Skrevet April 20, 2009 Forfatter Skrevet April 20, 2009 heihar du kjørt bilen noe?? har ikke giddet å lest alt her.. jeg har en 325tic bygd av bmw_boy tror jeg.. Min pakkning lekker olje som fy... men når dette begynte aner jeg ikke ca 22000km siden den ble bygget nå om jeg ikke tar feil... men jeg fikk beskjed med en kompiss om å sett på orginal pakning det er det eneste som holder og et tett..!! Så jeg holder på å skifte nå.. blir spent på hvordan det går med deg.. jeg skal legge ut tråd om overhalingen min og her.. begynte i dag å nå er toppen klar for å draes av... sakl gjøre dette i morgen... regner med jeg må sende den inn for sjekk og sliping siden bilen gikk varm en gang, men vet ikke hvor...?? MLS pakning som står på bilen nå da som lekker ? .. denne pakningen er ett HELVETTE å få tett .. for å si de mildt .. jeg lurer på om min faktisk ble tett denne gangen .. ( har prøvd å montere denne 3 ganger uten hell ) .. men fikk en riktig oppskrift av A-dekk noen sider tilbake .. og har kjørt bilen litt ja .. er ikke noe tegn til lekkasje ennå .. kjører ikke på mer enn 0,5 i ladetrykk men .. MLS pakningen senker kompresjonen da, om du har en som er litt tykk .. så om du setter på orginal pakning blir kompresjonen høgre, pluss att orginal pakning holder ikke til noe særlig ladetrykk . gjorde iallefall ikke det med meg . om motoren din "kokte over" så kan det hende at toppen er sprekt . dette er jo vanlig med bmw . er der olje i kjølevannet og vann i olja eller ? .. ( da blir olja og kjølevannet av farge hvit ) .. kjølevannet blir også klumpete .. og den bruker mye kjølevann om dette skjer . du bor jo i herøy ser jeg . jeg sendte toppen min for planing på dragsund . verkstedet under brua der . men har hørt rykte om at dei sliper litt for grovt . så er usikker på om jeg vil anbefale verkstedet der .. har alltids motorverksted i ålesund da, men trykktesting av topp koster 1600 pluss moms der . så er nesten ikke verdt det . er usikker på pris på planing osv .. men det skader ikke å få en skikkelig overhaling på toppen om den ikke er sprekt, sliping av ventiler, ventilseter . skifting av ventiltetninger, planing og en grundig vask du kan alltis "lage din egen trykktest" med stålplater og manometer da dette ikke koster mye om du får taki diverse plater osv . det aller beste er jo å frese blokka og sette pyramideringer i den .. men dette er såklart mye mer arbeid igjenn da . toppen min var sprekt uten at jeg visste det, da hadde bilen bare kokt over 1 gang . så jeg sløste vekk noen store lapper på overhaling av en ødelagt topp . men fikk kjøpt meg en brukt topp av en kompiss for 2000 kr . denne var i forholdsvis bra stand . så det koster ca det samme å kjøpe en brukt topp som det koster å trykkteste en som muligens er sprekt .. ( om du ikke lager til og trykktester den selv ) . men jeg har ikke helt trua på å bare kjøre med orginal toppakning personlig .. som kimmit sport sier, du kan sjekke grovt om toppen er "plan" med en vinkel elns .. noe som du vet er 100 % flat og ikke vridd ..
|Ole| Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Original topp pkn holdt da lenge på min bil, eg var sikkert heldig da men eg var oppe i 0.8 bar i ladetrykk...Var oppe i 1 bar i 20 min og uten att det gjorde nokke
Andii2k7 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 Original topp pkn holdt da lenge på min bil, eg var sikkert heldig da men eg var oppe i 0.8 bar i ladetrykk...Var oppe i 1 bar i 20 min og uten att det gjorde nokke janei dette kommer vell litt and på fra bil til bil .. men det er vell ikke å anbefale ? .. når du først skrur av toppen osv er det nesten like greit å sette på noe som tåler littegrande mer juling
furis81 Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 takk... bra utfyllande svar andii2k7 Ej he kjørt med 1 bra lade trykk.. d er ned dreide kat stempel for å senke kompresjon til 8:1 der er pyramideringer i blokka... toppen er en 885 topp.... er d 2.7 topp? og tar den og ned kompresjonen?? men no ser d ut so ej he fått taki en ny 885 topp... vart akkurat ferdig med å demonter topp no å d he lekket olje i fram kant og bak kant.. D skal ha våre mls pakning på den ej he ikje fått orginal pakninga endå so ej ser ikje ka pakning som va på no men ej finne ordet.. "Glaser" på den.. d e alt ej kan sjå av tekst..! ej regna med ej sende den toppen ej he til trykk testing seinare... D e jo like greit å bruke 2000kr på d som å kjøpe ny å ikje vite kor den he våre brukt... så e den bra planslipe ej den å he den som reservetopp... Ej regna me ej skal bygge opp en bil til fra byrjan av... Burde gå greit d når ej he en fra før.... ken du e forresten?? Vidar furesund her..!
Andii2k7 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 takk... bra utfyllande svar andii2k7 Ej he kjørt med 1 bra lade trykk.. d er ned dreide kat stempel for å senke kompresjon til 8:1 der er pyramideringer i blokka... toppen er en 885 topp.... er d 2.7 topp? og tar den og ned kompresjonen?? men no ser d ut so ej he fått taki en ny 885 topp... vart akkurat ferdig med å demonter topp no å d he lekket olje i fram kant og bak kant.. D skal ha våre mls pakning på den ej he ikje fått orginal pakninga endå so ej ser ikje ka pakning som va på no men ej finne ordet.. "Glaser" på den.. d e alt ej kan sjå av tekst..! ej regna med ej sende den toppen ej he til trykk testing seinare... D e jo like greit å bruke 2000kr på d som å kjøpe ny å ikje vite kor den he våre brukt... så e den bra planslipe ej den å he den som reservetopp... Ej regna me ej skal bygge opp en bil til fra byrjan av... Burde gå greit d når ej he en fra før.... ken du e forresten?? Vidar furesund her..! 885 topp er den største toppen du får på en m20 tror jeg .. det er en 325 topp .. jeg har absolutt ingen erfaring med pyramideringer og pakning når du har det . så må nokk høre med noen andre om tips og triks der ja .. e aldri feil å ha en topp i reserve da .. janei du må iallefall legge ut tråd om bilen din når du begynner å bygge ! .. Anders Tødenes her ..
furis81 Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 JA bilde skal ej legge ut ettekvart... Sende toppen til ålesund motorverksted for trykk testing og plansliping i dag.. håpe den kjem igjen fort... Skal legge ut litt video å film når ej he fått ihop bilen igjen..
Andii2k7 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 høres bra ut jeg tok motorflush på motoren igår og bytta olje og oljefilter og satte på sommardekka hadde på 10w60 olje idag blir det vasking av bil osv og bilder .. i morgen blir det film
EyeLeSS Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 JA bilde skal ej legge ut ettekvart...Sende toppen til ålesund motorverksted for trykk testing og plansliping i dag.. håpe den kjem igjen fort... Skal legge ut litt video å film når ej he fått ihop bilen igjen.. Hvor mye tar Ålesund motorverksted for planingen? Flott prosjekt btw Anders! var ikke klar over at det var en så grom bil som sto ned i det grill-teltet ditt
Andii2k7 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 JA bilde skal ej legge ut ettekvart...Sende toppen til ålesund motorverksted for trykk testing og plansliping i dag.. håpe den kjem igjen fort... Skal legge ut litt video å film når ej he fått ihop bilen igjen.. Hvor mye tar Ålesund motorverksted for planingen? Flott prosjekt btw Anders! var ikke klar over at det var en så grom bil som sto ned i det grill-teltet ditt ålesund motorverksted er dyre tror jeg takker du .. hehe .. grill teltet funker bra det .. men blir ikke så mye mer skruing der lenger .. skal jeg skru noe som går lang tid osv skal jeg finne meg en skikkelig garasje .. ble litt travelt i "grill-teltet" i lengda
Andii2k7 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 laga forresten en kjøretur film idag .. men kameraet jeg filma med var så utrolig dårli ! .. lyden ble helt mongo .. så i morgen skal jeg få taki ett annet kamera å filme skikkelig ..
Andii2k7 Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 bilen har også begynt å "riste" litt når jeg gir på i første og andre gir og litt tredje .. lurer på om det feste med sånn gummi ring opplegg på drivakselen er dårlig ? .. det festet der akselen er "knekt" på en måte .. hehe .. aner ikke hva det heter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå