Gå til innhold

BMW E30 325i Turbo Prosjekt ( SOLGT )

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ville ikke gjort det. Du får neppe noe hallejula effekt. Jeg byttet ifra M50 svinghjul som er 13-14kg til et M20 hjul som er 7-8, og jeg kan ikke si at jeg merket så veldig mye. Jeg byttet mest fordi det er enklere å få tak i skikkelig clutch til M20 svinghjul.

merka du nokke forskjell på om turtallet datt fortere da?

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg har hørt at du mister bunndrag, men bilen blir litt "raskere i registeret" ..

men har også hørt noe rykter om at sinter clutchen spiser opp orginal svinghjul ..

Skrevet
Jeg ville ikke gjort det. Du får neppe noe hallejula effekt. Jeg byttet ifra M50 svinghjul som er 13-14kg til et M20 hjul som er 7-8, og jeg kan ikke si at jeg merket så veldig mye. Jeg byttet mest fordi det er enklere å få tak i skikkelig clutch til M20 svinghjul.

Ble kanskje litt lettere opp og ned på turtall i frirusing. Men ved kjøring så merker man ingenting.

Merker det nok bedre på en lettere bil da :wink:

Skrevet

Ble kanskje litt lettere opp og ned på turtall i frirusing. Men ved kjøring så merker man ingenting.

Merker det nok bedre på en lettere bil da :wink:

Sorry OT og takk for info ;)

Skrevet
Husk å ikke ta for mye om du skal gjøre det!!

Du mister enormt med bunndrag når man gjør det!

sjønner ikkje de me at man mister bunndrag om man letter svinghjulet.. det er jo berre ekstra vekt som motoren må dra i gang.. so i akselerasjon av motor vil jo dn dermed ha midre å dra med seg rundt. å gå raskere i aks. om man ha lettare sving hjul..

so min mening er at du absolutt ikje mister noe bunndrag..

Skrevet
Husk å ikke ta for mye om du skal gjøre det!!

Du mister enormt med bunndrag når man gjør det!

sjønner ikkje de me at man mister bunndrag om man letter svinghjulet.. det er jo berre ekstra vekt som motoren må dra i gang.. so i akselerasjon av motor vil jo dn dermed ha midre å dra med seg rundt. å gå raskere i aks. om man ha lettare sving hjul..

so min mening er at du absolutt ikje mister noe bunndrag..

Er minimalt man merker dette, men dreier man mye kan det igjen gjøre at bilen ikke klarer tomgang igjen..

Skrevet
jeg har hørt at du mister bunndrag, men bilen blir litt "raskere i registeret" ..

men har også hørt noe rykter om at sinter clutchen spiser opp orginal svinghjul ..

Du skal slite ut noen zinter lammeller før du får til det..

Skrevet

tenkte jeg skulle "friske" opp tråden litt med noen bilder om hvordan motoren på bilen såg ut før jeg begynte å hvordan den ser ut nå :)

før

505gw2cdcbpoxa5h8we6.jpg

før

fdjyppy299ts4m03az3b.jpg

etter litt ombygging :)

0p700h3cypu9tfu1rut5.jpg

imsdal flaska er plassert der som ett "filter" for åndinga på toppdekselet :P

r40b8kcxr53wvmz1336a.jpg

som dere ser på dette bildet NEDOM så bruker jeg for tiden orginalbelgen fra turbo til LMM .. denne skal erstattes med en 3" 90 graders Cobra silikonbend :) .. da blir der også plass til ett luftfilter :)

f41opgufkrnnl627t5kf.jpg

skal også inn en litt "stor" bestilling av deler snart :)

da blir det kjøp av :

cobrabend 90 graders 3"

"sopp" luftfilter

sorte baklykter

sinter clutch

shortshift

grøftelys

nytt stabstag ( kansje )

diverse nye kjøleslanger

filter der som Imsdal flaska står :P

osv :)

Skrevet

fikk noen deler idag så jeg fikk montert på :) ..

90 graders Cobra bend fra Turbofun :)

Air Inx luftfilter fra Turbofun :)

med dette fikk jeg akkurat plass :D

før :

kaxg7ii1bma0ep2xhsmp.jpg

etter :

o3cs0hvnpec6d48766br.jpg

Skrevet

bra prosjekt:) stili med snikturbo :) å se hvordan det fungerer :D skal snart begynne selv :) så er kjekt å se hvordan du har gjort ting :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...