Jump to content

Problemer med sentrallås (e39)

Yeah_dude
 Share

Recommended Posts

Har en e39 97-modell med fjernstyrt sentrallås

Jeg var inne i bilen og prøvde no greier med anlegg ista, og når jeg skulle låse etterpå så låser alle dører seg bortsett fra døra foran på førerside. Prøvde å låse manuelt, men det vil den ikke (prøvde også med nok av låseolje). Hva skal jeg gjøre?? Har ikke hatt noe problem med dette før, og det har vært kaldere enn nå , så er vel ikke låsen som har fryset , eller...?

Kjørte en lang tur nå + varmet med hårføner, og er ingen forandring...virker rett og slett som at nøkkelen ikke passer til låsen når jeg prøver å vri! Hva skal jeg gjøre ? :S

Edit: la merke til at døra på høyre side låser seg heller ikke, er kun dørene bak som funker!

En varm tur er ikke det samme som tomgangs kjøring.

Stå stille slik at varmen presses ut i kriker og kroker.

Har funket for meg da døren ikke ville lukke seg på e39'n og vitaraen. Evntuelt finne et parkerings hus med varme, slik at den tines, så ser du fort om det er frost som gjør dette.

Er det sannsynlig at det er frost når begge dørene foran ikke låser? Virker litt som at en sender har ryket eller noe (er det ikke en sender til dørene foran, og en til de bak?)

Det vet jeg ærlig talt ikke, men ville tro det er felles til alle dører.

Jeg ville nå startet med og være sikker på at bilen ikke er iskald/frosset, også ta det derifra.

Er ganske sikker på at det ikke er frosset nå... det er mildere vær idag, og varmet opp med hårføner en god stund, virker helt ulogisk når bare dørene foran har det problemet også. Jeg har bare en type nøkkel, den med fjernstyring, er det meningen at man skal kunne vri den rundt i låsen på førersiden? Det fungerer overhodet ikke, hverken med å låse opp eller låse...

Fant prosedyren til å resette låsene, når du er ferdig så skal alle dørene låse seg og så låse seg opp igjen, men dette skjedde kun med dørene bak...så låsene foran er helt døde, eneste måten å låse nå er å trykke ned knottene når dørene er igjen.

Så det eneste jeg kan se for meg er at det er en egen sender til dører foran, og at denne må byttes...

Bør jeg gå over sikringer?

Btw, tror det er noe tull med cruisekontroll også, lampen lyser når jeg setter på cruisekontroll, men det har sluttet å fungere... noe som kan henge sammen?