Chris_325iM Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 finner den ikke. skjønner ikke helt hva problemet er med en ny slik tråd? hvis en vil legge ut bilder så gjør en det. ikke lett å gjøre noe riktig på dette forumet desverre. mye klaging fra mange her uansett desverre Problemet? Var du i det HELE tatt innom for ett år siden, da forumet var så tregt at det tok opp mot 1 min å få bekreftelse på at du hadde postet ett innlegg? Nei tenkte meg det.. Litt av grunnen til at det var nettopp det var fordi det var så helvettes mange tråder, og dette belastet serverne hele tiden.. Så nå om dagen prøver man så langt det lar seg gjøre, å prøve å søke opp informasjon i stedet for å lage 9 unødvendige tråder i tillegg til den ene som allerede er åpnet.. Vet du hvor mange bilder det ligger i den andre tråden? Vel, for noen uker siden lastet jeg ned stort sett alle bildene i den tråden.. I den tråden ligger det FIREHUNDREOGÅTTISEKS bilder fordelt på nesten nøyaktig 70mb.. ca 230 bilder, fordelt på 24mb er lastet opp via upload funksjonen i bimmers (telte fort over de bildene jeg har fra den tråden (har de i egen mappe), som har den "fine" taggen "bimmers.no" nederst på bilde)... Vel, ett tegn i ASCII er vel 1 byte, og det vil si at du skriver 1024 tegn på en kilobyte, og dermed skriver du 1048576 (1024byte*1024) tegn på en megabyte.. Det vil si det samme som at dersom den tråden kun hadde inneholdt bilder linket til via andre tjeneste som photobucket o.l. hadde det spart serveren for 25 165 824 ASCII tegn... Altså over 25 millioner bokstaver i ASCII format.. Hvis jeg setter det i dette perspektivet, er det da lettere å se hvorfor det er "greit" å la være å lage bildetråder som allerede eksisterer..Dersom du har en god grunn til at de 486 bildene skal legges ut på nytt, så kan du jo poste den her, og da regner jeg med at det er ett bedre svar enn: "Jeg er lat og jeg finner den ikke, så jeg driter i hele forumet og lager en ny tråd så vi kan belaste forumet med nok en bildetråd, selv om det er en NØYAKTIG lik bildetråd her fra før".. I såfall får Gunnar bare legge til en større batch-uploader funksjon for jeg har alle bildene her på maskinen.. No hard feeling altså, men med en slik kommentar som at "mye klaging fra mange her uansett", så må du kanskje regne med å bli fortalt nøyaktig HVORFOR det blir klaging? Hvis det skal være så jævla nøye så kan vi jo bare stenge forumet og bruke google da! der er det sikkert mer enn 486 bilder!
BreitBau Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Hva hindrer deg i å bruke google? Du vet det går an å bruke begge deler? Jeg føler fortsatt ikke jeg har fått noe godt svar på hvorfor det skal være en pokkers tråd til!? Dere driver med lavmålsdiskusjoner med "jeg vil.. BUuuhu.. jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil!!!!" som argumenter!? Diskutere kan dere hvertfall ikke.. Kom med ett saklig argument da? Kom med ETT argument på hvorfor det skal være to like tråder i ett forum? Det blir jo på en måte en repost? Er det greit med reposter også? Fordi det er så himla artig når alle skal svare det samme i 3 like tråder!? Jiihaa! Så artig! Enda en tråd jeg kan svare akkurat det samme i! (ironi på høyeste nivå) *copy-paster* Hvis dere ser i forumreglementet er det ett innlegg fra Gunnar som beskriver problemet ganske så bra: Lurer på en ting. Skulle laste opp et bilde idag og da kom det www.bimmers.no signatur i nedre kant på bilde og det ble resiza til 800pixHVORFOR Har ikke sans for dette nye påfunnet i det hele tatt! Nå er det tilbake til å bruke ImageShack eller Photopucket eller lignende. Hva er problemet med det? Nå er det så mange som hyler og skriker over at forumet er tregt, og da er løsningen å gå ned på bildestørrelser etc. Store bilder gjør forumet tregt, og spesielt ille er det fra Photobucket og Imageshack. Klageretten din frafaller i så fall fullstendig. Legger dere merke til at bilder generelt ER ett problem for forum? Det er ikke ubegrenset plass, og det koster faktisk å kjøpe mer plass!? Så jo!, det ER nøye faktisk.. Det GÅR an å ikke gi faen i forumet, båndbredden, diskkapasiteten og Gunnar som eier og drifter det..
BreitBau Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Vet du hvor mange bilder det ligger i den andre tråden? Vel, for noen uker siden lastet jeg ned stort sett alle bildene i den tråden.. I den tråden ligger det FIREHUNDREOGÅTTISEKS bilder fordelt på nesten nøyaktig 70mb.. ca 230 bilder, fordelt på 24mb er lastet opp via upload funksjonen i bimmers (telte fort over de bildene jeg har fra den tråden (har de i egen mappe), som har den "fine" taggen "bimmers.no" nederst på bilde)... Vel, ett tegn i ASCII er vel 1 byte, og det vil si at du skriver 1024 tegn på en kilobyte, og dermed skriver du 1048576 (1024byte*1024) tegn på en megabyte.. Det vil si det samme som at dersom den tråden kun hadde inneholdt bilder linket til via andre tjeneste som photobucket o.l. hadde det spart serveren for 25 165 824 ASCII tegn... Altså over 25 millioner bokstaver i ASCII format.. Hvis jeg setter det i dette perspektivet, er det da lettere å se hvorfor det er "greit" å la være å lage bildetråder som allerede eksisterer..Dersom du har en god grunn til at de 486 bildene skal legges ut på nytt, så kan du jo poste den her, og da regner jeg med at det er ett bedre svar enn: "Jeg er lat og jeg finner den ikke, så jeg driter i hele forumet og lager en ny tråd så vi kan belaste forumet med nok en bildetråd, selv om det er en NØYAKTIG lik bildetråd her fra før".. Jøss.. Du kan jo starte med å fjerne dine bilder og heller laste dem opp i photobucket.com, for så å legge ut direktelink til bildene der istedet? Happyface! Ro ned mann Hehe.. Men seriøst.. Tell hvor mange bilder jeg har lagt opp via uploadern.. Det er under 10.. Det kan jeg GARANTERE.. En ting er å legge opp ett bilde på forumet.. en annen er å skulle legge ut samme bildene 2,3 kanskje 4-5 ganger? Ser du ikke den? Hva er vitsen med det? Dersom jeg har lagt ut ett bilde av bilen, og skal legge det ut enda engang i en tråd, bruker jeg fortsatt bare linken fra photobucket.. Edit: Ser Torek sitt innlegg ble borte her.. men det er nå greit nok.. Samvittigheten er ren den.. Uansett, nå har jeg snart 25 mb på å fortelle nettopp hvorfor det er tull å ha en tråd til, så da kan dere egentlig bare fortsette.. What comes around, goes around.. Skriver hvertfall ned nickene på de som driter i båndbredden, så kan jeg ta det opp igjen den dagen forumet begynner å bli tregt igjen.. Da håper jeg ikke dere er de første til å skrike ut hvertfall..
Torek Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg var litt snar med å svare og skjønte poenget ditt etter jeg hadde svart. Det var grunnen til at jeg sletta innlegget mitt(dog litt for sent, hehe). Edit: Jeg omformulerer det til at det er du som er satans rask, og at jeg ikke sletta det for sent Jeg gjør aldri feil
BreitBau Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg var litt snar med å svare og skjønte poenget ditt etter jeg hadde svart. Det var grunnen til at jeg sletta innlegget mitt(dog litt for sent, hehe). Det er fortsatt lov å reagere på at jeg er hissig.. Nå skriver jeg nok litt "hissigere" enn hva tilfellet er, men sterke meninger fører best frem i diskusjoner, og så lenge de er saklige (og kanskje med ett snev av humor) så er det ikke noe feil i det Blir bare en smule irritert når det liksom ikke går an å komme med ett saklig argument, bortsett fra at man må, man bare må...
BreitBau Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Edit: Jeg omformulerer det til at det er du som er satans rask, og at jeg ikke sletta det for sent Jeg gjør aldri feil Som noen kalte det engang.. tastaturonani.. Trodde jeg skulle le meg ihjel.. Holder ut lengre enn flere andre, selv i raskere tempo:) Merkelig det der.. Gjør heller aldri noe feil (liksom)
Chris_325iM Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg bruker google støtt å stadig jeg! jeg skjønner veldig godt at det ikke er vits i å ha 5 tråder av samme slag med samme bildene i! Men noe jeg synes er kunne vært gjort var å slette tråder som er gamle eller utgått! spesielt gjelder jo det i salgs tråden, men sikkert mye som kan fjernes i mediatråden også!
BreitBau Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 Jeg bruker google støtt å stadig jeg!jeg skjønner veldig godt at det ikke er vits i å ha 5 tråder av samme slag med samme bildene i! Men noe jeg synes er kunne vært gjort var å slette tråder som er gamle eller utgått! spesielt gjelder jo det i salgs tråden, men sikkert mye som kan fjernes i mediatråden også! For å si det slik... +1, og det er vel det som MÅ bli tiltaket neste gang forumet skranter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå