Gå til innhold

Olje på tennpluggene,

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg byttet pluggene på bilen i dag de var sotete og hvit irrete klumper på tuppene

Det var også olje på nederst gjenger på pluggene. dette er kanskje ikke så bra

Som dere ser var det på høy tid å bytte, Den mørke delen på av gjengene var det våt olje på, Hva kommer det av at det er olje på, ??

zk8hjl90g2tewub5okvj.jpg

Må innrømme at jeg syntes bilen virker mye tightere bare jeg har vasket den noe som selvfølgelig bare er innbildning :) Men synes etter å ha byttet plugger så tok det litt tid før motoren startet (tente) igjen men virket som bilen dro mye gjevnere og mere, Har rene og nye plugger veldig me å si, eller er dette også bare innbildning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode plugger med rett gapping er viktig for korrekt forbrenning ja.

Hvordan bruker du bilen? Mest korte turer? By/landevei?

Pluggene kan lett bli sota og få et mørkt belegg ved mye kaldstart og slik kjøring fordi de ikke får brenne seg rene. Da er alternativet å bytte til en varmere plugg.

Du kan også sjekke at ikke toppdekselpakningen lekker olje inn til pluggene.Kan renne ned langs gjengene på toppen når du skifter plugger og derav gi et mørkt felt på pluggens gjenger når denne bli varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei langkjøring, pluggene som sto i er NGK R

BKR6EK

Det kan nesten ligne på grov salt om du skjønner :) som kan pelles av i flak på de to på hver side av elektroden i midten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den når du skraper på den med et lite skrujern nå så kommer det frem det samme der litt hvite klumper som kan skrapes av, kan så vidt se litt av det på plugg nr 2 på bildet over her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå, og det går en rand langs motoren rett på oversiden av coilene, her er det knekt av en liten bit som gjør at det kan renne olje om man søler ved påfyll eller vann ved motorvask,

Denne randen jeg snakker om sitter rett under det plastdekselet med BMW på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svakt bilde,samt eg er fargesvak/fargeblind hehe...

Trodde de var sota nemlig utfra bilde og forklaring tidligere :wink:

Du sa ingenting om midt-elektroden? Denne blir ikke fullt så varm som side-elektroden(e),men dette belegget du snakker om tyder på at pluggen din er for varm faktisk. Har også midt-elektroden en lys farge så bør du prøve med en kaldere plugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo skrev om det over her, men ble litt ivrig så det ble tre innlegg fra min side etter hvert som jeg kom på ting, Så gidder du så les gjerne :)

De er på en måte svarte (sota) over det hvite belegget i midten, Kan det være at forrige eier hadde mye kaldstart og så endret det seg veldig når jeg overtok

Jeg har jo også at bilen ryker blått de første sekundene ved kaldstart (når den har stått over natten)

HVordan går det med ryggen din er det noe bedring,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da vil en anbefale deg å prøve med 1 grad kaldere plugg,og sjekke denne etter ei tid for å sjå korleis den virker og ser ut.

Nei ryggen er den samme,kirurgene sa også at den ville ikke bli bedre uten operasjon. Fikk beskjed om kort ventetid,men skal ringe igjen idag,har gått 3 uker siden dei sa dette og eg skulle få time ettersom det var "kort" ventetid.

Har gått og verka no i 4mnd,så nå er det på tide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar

Det er noe som gjør meg forbannet, At de ikke kan skjønne at det må da være bedre å bruke litt penger på sykehusene og køene, i stedet for å la folk gå rundt å få sykepenger.

Håper du kommer deg inn å få fikset ryggen snart så du slipper å bli gal av å gå hjemme.

Vi gleder oss jo til å se prosjektet ditt også :) Faktisk et godt argument til å komme frem i køen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...