zH- Skrevet Februar 17, 2009 Share Skrevet Februar 17, 2009 Hei, er tid for inspection 2 på min e39, og vil ikke bruke masse penger på å gjøre det på verksted hvis jeg kan gjøre det selv.. Lurer på om denne listen over ting som skal gjøres stemmer bra? http://www.bimmerzone.com/inspection.htm Noe anbefalt sted å kjøpe pollenfilter? Fant på GS til 400 (800 totalt), og synes det er veldig mye egentlig.. (Kan jo bare være meg ) Samme med luftfilter, lurt å kjøpe KN innsatsfilter? Hva anbefaler dere å smøre dørhengsler osv med? Kjøleveske, rød eller blå? Er blå nå, hvor anbefales det å kjøpe, og hvilke merker er bra? (skal flushe) Bremseklosser, hva anbefales? Fikk beskjed om at det var tid for skifte snart når jeg var på EU. Håper på noen gode tips her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Punktene på linken din er nok riktige. Sannsynligvis har merkeverkstedene noen punkter i tillegg, fordi de har lært noe siden modellen var ny. Jeg kjøpte pollenfilter på Biltema sist. Husker ikke helt prisen, men tror det var under 300 for begge. KN har jeg ingen tro på, men det er meg. Mange diskusjoner om det emnet hvis du søker. På dørhengsler og diverse bevegelige braketter (f.eks panserlås) bruker jeg motorolje. Bremseklosser kan sikkert kjøpes hos GS eller Koed. Aner ikke hva som er bra. Mange kjøper uoriginale varianter for å få mindre bremsestøv. Originalt synes jeg er bra, de har ihvertfall veldig god bremseeffekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zH- Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Ok, takk for tips Satser på biltema for pollenfilter da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Der jeg kjøper pollenfilter er det alltid 2 stk. per pakke, er det ikke slik hos GS og? Har også blå frostvæske på vår E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Har du sett på denne? http://bimmers.no/viewtopic.php?t=26451 ... ion+skjema Virker som det er en litt oppdatert versjon... Og litt greit med et skjema da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zH- Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Takk for tipset Kjøleveske kjøpes på statoil eller er det billigere/bedre alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw530d99 Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Det finnes billigere enn statoil. Biltema eller felleskjøpet... Men jeg aner ikke noe om kvaliteten på disse. Men dersom du skifter hvert andre år er i allefall felleskjøpets god nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå