bmwess Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 ja har hørt at det ska ver normalt me 535 oppsett.hva vil prisen være på det du har liggende
bmwess Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Motorblokk: Syre badet hele motorblokk i fosforsyre ca.1 times tid og høytrykkvasket blokk og steamet i delevasker. Fikk renset vannkanaler og oljekanaler. Glassblåst utvendig og coatet med sink før malt sort. Gjenget opp alle bolthull Polert veivlager og planet tettningsflatene. Metallinspeksjon etter sprekker mellom sylindrer og kanaler. Målt hardhet og honet. Er det noe eg har glemt eller bør gjør? Topp:Demontert syrevasket og vasket . Fosforsyre er heilt ekstremt effektivt til vask av motordeler, viktig å vaske godt ned etter behandling for å stoppe syreangrep. Portet toppen og gjenget opp. Slipte ventilseter og ventiler. Nye ventilstyringer og oljeringer.Fjærene var innen kompkrav så de ble polert i polerindsmaskin for smykker som var genialt. Ventilarm aksel ble ruffet med paddy og "portet". Ventilarmer ble overhaldt og monert uten spenn.Nytt oljerør og stopp plate. Kam renjort kontrollmålet.ok. Monterte topp sammen igjen og kalibrert topp med måle 0.2mm mellom "ventilarm" og ventilhode . Toppen lagte mye lyd før overhaling og må hører du den nesten ikke.
ehrnst Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 ca 1500,- bør vel være ok prsi for 535 dyser og lmm. men sprut er nå uansett det beste. jeg kan jo skrive oppsettet jeg har EN gang til: m20b23 (samme som b20 egentlig) 8.2:1 dreide stempler t3/t4 (husker aldri ar, trim, men kan sjekke) 440cc delphi dyser kina ic stillbar btr 1:1 60-2 trigger fra 88+ m20 666fab adapter 38mm tial wg MS sprut orginal fordeler NGK BPR6E (1 grad kaldere) MSD Blaster SS coil Innovate LC-1 lambda 2.25" trykkrør 3"/2.5" eksos bosch 921 pumpe ARP studs 325 kam an -10 retur an -4 tilførsel med restriktor carr industries 6puck sinter sachs 618 trykkplate ++++++
bmwess Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 hmm.. hørres interesangt ud dette ehrnst. Ka resultater har du fått på dette oppsettet? Har du bilde av motorrom? Er det noen som vet om det selges ferdig varmesjold mellom tennpluggkabler og grenrør? Og om det er nødvendig med en "suport" til turbo for å avlaste grenrør!??
bmwess Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Ja det begynne å komma seg nå! I mårå e det motorbygging på muligen høgt plan .
E36Cab1 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Polert veivlager . Polerte ventilseter og ventiler. Ventilarm aksel ble polert og "portet". Kam polert og tatt kontrollmålet.ok. Monterte topp sammen igjen og kalibrerte med måle pinn på 0.2mm . Polert veiva antar eg du mener? Polert seter? Portet aksel? Polert kam? Why? Hva var det du kalibrerte?
bmwess Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Hehe ja her har eg skreve uden å tenka ja hehe Veivå e polert ja og ventilsetene er slipte. Kam er ikkje polert nei. Justerte ventilarm mod ventilhode med 0,2 mm på vippepungt. Eg må vist retta litt på listå mi ja
bmwess Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 Ja begynne å hoba seg opp me nye og overhaldte dele nå!
E28 Power Skrevet Februar 22, 2009 Skrevet Februar 22, 2009 Blir bra dette her håper på å se bilen på treff til sommeren?
bmwess Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 ja har satt meg et mål at an ska lakeras innen mai i år og då e mye gjordt!
bmwess Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Skrevet Februar 22, 2009 Ja då va eg ferigge me motoren i dag! alt gikk som planlagt uten et eneste problem så det va litt skummelt. hehe Nå e det bare bilen så står for tur!
bmwess Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Skrevet Februar 23, 2009 Er det en fordel å fjerne fortenner på fordeler når eg skal ha turbo på motoren? Er dette riktig posisjon på fordeler når sylinder 1/6 er på hdp når den skal føres inn i blokk?
Rogern Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Ser det er flere som monterer vakumklokke fra volvo-turbo på fordeleren. hva som er forskjellen på klokkene til turbomotor og ikke turbo aner jeg ikke.. jeg bygger e30 med 745i motor. den har også en slik klokke.
bmwess Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Jeg har noen VENOM Spridare 670cc @ 3,8 bar 14,5 Ohm dyser men lurer på om disse blir litt i det største laget for en m20 b20 t3 a/r63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå