bmwess Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 Fikk start på motoren men dysene var for store. Skiftet dyser og skulle starte opp og ingenting sjer. Får ikke drivstoff i forbrenningskammer og ingen tenning. Alt virka før eg sjiftet dyser???
E36Cab1 Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 Sikker på at dysene er iorden da? Kan være defekte coiler(i dysa) eller uttørka/henger. Lytt på dysene med stetoskop og høyr om dei åpnar. Antar at det er org dyser du har montert nå slik at det er rigtig ohm?!? Vil tro at det er spenning til dysene og at ECU jorder når den skal ettersom de forrige dysene virket.. Med "ingen tenning",meiner du at den heller ikkje får gnist eller kun at den ikkje starter?
bmwess Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Sikker på at dysene er iorden da? Kan være defekte coiler(i dysa) eller uttørka/henger. Lytt på dysene med stetoskop og høyr om dei åpnar.Antar at det er org dyser du har montert nå slik at det er rigtig ohm?!? Vil tro at det er spenning til dysene og at ECU jorder når den skal ettersom de forrige dysene virket.. Med "ingen tenning",meiner du at den heller ikkje får gnist eller kun at den ikkje starter? HEHE eg fant ut ka feilen va det va strømen til bensinpumpe/tenning som eg hadde glemt å montert etter at eg hadde demontert for dyse skifte. Talentlaust ! men men nå va det i orden men fordeleren røyk rett etter oppstart så nå er jeg like langt! Jeg har montert b25 dyser og lmm frem til jeg får noe som passer bedre. Men motoren blir demontert igjen i løpet av noen uker pga jeg får kjeramiskcota stempler ventiler ,topp som skal monteres!
bmwess Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Eg har litt problemer med ledningsnettet mitt. Det er en m20 b20 87 modell motronic. Det er en svart ledning som kommer ut av ledningsnettet bak motoren og lurer på om noen vet hvor denne skal være montert!
bmwess Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Då begynne det å bli ferigt. Noen i rogaland som har kjenskap til m20 motronic elektronikk
bmwess Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 kor i sandnes dokk holde på ?=) spennane holde til på sola og du? har du god grieia på m20 motorer må du komma på kaffi og løysa nogen problemer for meg
GiljeN Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 holde t på hommersåk..m20 vil eg sje sei e min streke side men ka e probleme ?
bmwess Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 holde t på hommersåk..m20 vil eg sje sei e min streke side men ka e probleme ? får ikkje gnist. elektronikken til coil
bmwess Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Får ikke gnist! Har nytt ledningsnett coil fordeler stift ecu lmm plugger kabler. har bygget om fra l-jetronic til motronic system. er det ikkje bare fordeleren som er forsjellen på disse motorene og er det noen som har en anelse ka som gjør at jeg ikkje får tenning. alt er nytt og alt av elektronikk hører sammen og har vært brukt i en annen bil som startet.' Jeg har hatt start på bilen før så motor virker. Er lei av å feilsøke uten resultat HJELP
bmwess Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 NÅ STARTAN. guuuud så digg!!! sleid litt med tomgangen på den men reiner med det er pga for liten luftmengdemåler
bmwess Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Ka som va problemet? eg klobla av heila ledningsnettet og målte alle ledningene. Det va brudd 3 plasser. starta som et skudd når det va lappa. kjenskap til hva man må gjør for å få en fin tomgang på en turbo konvert m20?
bmwess Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 noen som vet om det går an å justere tomgang på en 320 motronic. og hva turtall bør den ligge på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå