Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min koker. e30 320i.

Har byttet vannpumpe og termostat.

Når jeg starter og lar den gå uten lokket på ekspasjonstanken så blir den normalt varm 90`C. Men jeg kjenner ikke trykk på slangen inn mot radioatoren?

Hva kan dette være .............vannpumpa igjen?

hilsen Simen

Skrevet

luft i systemet ditt :) er ikke helt enkle å lufte de der, men hvis du ser på termostathuset ditt, så sitter det en skrue med 6kant (8mm) fyll opp ekspansjonstanken med frostvæske. å luft ut via lufteskruen :)

Skrevet

Ja da må jeg prøve det , har forsøkt og prøve og parkere i bratte bakker og få ut luft ved og løsne på lokket , men da koker den bare over.

Skrevet

kan godt parkere i bratt bakke mens du lufter. men kjør bilen til driftstemperatur å så parker. da er det muligheter for at det går i orden. men kan nok hende du må lufte noen ganger. husk å fyll etter i ekspansjonstank.

Skrevet

Var ute og kjørte en tur nå , når den var godt over 90 grader forsøkte jeg og lufte. Så kjørte jeg en tur igjen og luftet, dette gjorde jeg flere ganger. Virker som om den ble bedre når jeg kjørte , men så fort jeg parkerte og den gikk på tomgang så steg tempen til kokepunkt.

Men jeg får ikke vann i retur?

Skrevet

sitter det ikke en lufte skrue(plast skrue) på den ene siden av radiatoren også ?prøv å løsne den mens den sviver så ser du ganske fort om du har luft i systemet.

Skrevet
sitter det ikke en lufte skrue(plast skrue) på den ene siden av radiatoren også ?prøv å løsne den mens den sviver så ser du ganske fort om du har luft i systemet.

Har aldri sett ei sånn skrue på E30...

Dette kan du sjekke, lager motoren din ¨volvo lyd¨? Det eg prøve å sei er att viskose koblinga på kjølevifta di kan vere sleten...

Dette er typisk når motor blir varm på tomgang, kald i nedover bakke og normal i normal fart...

Det verste som kan ha skjedd er att topp pkn di er dårleg pga att motor har vert veldig heit tidlegere, dette har eg fra andre...Har aldri opplevd att dette har skjedd på mine motorer...

Skrevet

Lager motoren "volvolyd" så går vifta konstant. Det skal den ikke. Se om slurevifta foran motor går. Hvis ikke har du nok grunnen til at den koker.

Den kokte selvsagt før du skifta vannpumpe og termostat?

Du må lufte ut via lufteskruen på termostathuset. Ha gjerne fronten litt hevet.

Skrevet
Lager motoren "volvolyd" så går vifta konstant. Det skal den ikke. Se om slurevifta foran motor går. Hvis ikke har du nok grunnen til at den koker.

Den kokte selvsagt før du skifta vannpumpe og termostat?

Du må lufte ut via lufteskruen på termostathuset. Ha gjerne fronten litt hevet.

Hmm, mulig den lager volvo lyd uansett? Min lagde det sjølv om vifta ikkje gjekk konstant...

Skrevet

Nå har jeg luftet , luftet og luftet , det er vann i alle slanger og radiatoren er full .Men temperaturen går fortsatt opp og ned

Kan det være noe med toppen?

Mvh Simen

Skrevet

kan være viskosekoblinga di som ikke er helt med. hvis det er noe med toppen din så må jo evt kompresjonen gå ut i kjølevannet for at det skal bli trykk. er jo en mulighet. men blir den bare varm når du står på tomgang eller når du kjører også?

Skrevet

sjekk at ikke noe vann blir borte. viss det ikke blir det så er det ikke orgnetlig sikulasjon i systemet. sjekk at du har kobla alle slangane riktig til termostat huset osv:)

Skrevet

Er en væske inni som forandrer viskositet ved påvirkning av varme fra radiator,og dermed låser seg.

Når den har kjølt ned radiatoren vil den begynne å slure igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...