Jump to content

risting i hele bilen (e34)

axor
 Share

Recommended Posts

har et problem med bilen min, det er at når jeg runder 60-70 og oppover så rister den noe helt sinnsykt, det hele toppes når jeg har en 80-90... Noen som har peiling på hvilke deler dette kan være ? hadde akkuratt samme ristinga på sommerfelgene...

Kjell-Inge

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ubalanserte dekk, feil dekktrykk er billige ting å sjekke først...

Hadde det samme på min, vibrasjoner rundt 80 kmt. På verkstedregningen stod det: "Skift begge nedre bærearmer fremme, 2 stk bærearmer og foringer".

Ble bra etter det.

jojr: kan prøve det senere.

Hawk_aa dekktrykket er noenlunde riktig, de er montert rett vei alle sammen, på sommer dekkene så fylte jeg på til riktig dekktrykk, det ble mindre vibrasjoner men forsvant aldri helt.

Bimmerlars: hva mener du med felgringer? er ikke helt med her..

perik : det jeg synes er rart er at den nettopp var på eu og jeg ikke fikk noen mangler på dette, fikk kun mangler på bremsene foran.. men kan prøve og jekke den opp og dra litt i diverse foringer når jeg kommer hjem senere idag.

Jeg tenker det kan høres ut som bremsene dine foran. Er det vibrasjoner eller skikkelig risting? Er det der konstant, eller kommer det etterhvert når du kjører?

Jeg hadde krafig risting i bilen min og da viste det seg at calipperen var gåen. Når bremsene ble varme begynte bremsen v.f. å låse. Ristet voldsomt fra 60 og oppover.

Ellers hadde jeg vibrasjoner ved 100km/t engang, dette ble borte ved å bytte barearm foran.

har ikke sjekket det med senter ringer, ja calipperen på den ene siden er gåen, men den tar jo ikke i det hele tatt, etter jeg har kjørt er skiva enda kald og smårusten men kan sjekke det med senterringene.

det er vel det jeg vil kalle skikkelig risting ja

ang senterringene så er det de som står på felgen ? midt i som går på navet på en måte ?