axor Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 har et problem med bilen min, det er at når jeg runder 60-70 og oppover så rister den noe helt sinnsykt, det hele toppes når jeg har en 80-90... Noen som har peiling på hvilke deler dette kan være ? hadde akkuratt samme ristinga på sommerfelgene... Kjell-Inge
jojr Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Hvordan er det når du, ligger i 100 km f eks i nedover bakke å bremser litt hardt ikke bråbremser for å stoppe men nedbremsing
Hawk_AA Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Sikker på at du har riktig dekktrykk og montert hjulene i riktig kjøreretning?
Bimmerlars Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Defekte casterstagsforinger, kast i hjulnav, felgringer som ikke skal være der evnt. skulle vært der
Simpel Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Ubalanserte dekk, feil dekktrykk er billige ting å sjekke først... Hadde det samme på min, vibrasjoner rundt 80 kmt. På verkstedregningen stod det: "Skift begge nedre bærearmer fremme, 2 stk bærearmer og foringer". Ble bra etter det.
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 jojr: kan prøve det senere. Hawk_aa dekktrykket er noenlunde riktig, de er montert rett vei alle sammen, på sommer dekkene så fylte jeg på til riktig dekktrykk, det ble mindre vibrasjoner men forsvant aldri helt. Bimmerlars: hva mener du med felgringer? er ikke helt med her.. perik : det jeg synes er rart er at den nettopp var på eu og jeg ikke fikk noen mangler på dette, fikk kun mangler på bremsene foran.. men kan prøve og jekke den opp og dra litt i diverse foringer når jeg kommer hjem senere idag.
stian23 Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 sikker på det ikkje bare rister når du er så vidt bortpå bremsen? kan vere kast i bremseskivene framme..
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 nei den er der konstant når jeg ligger i den farten, så tviler på at det er kast i skivene egentlig, hadde vel ikke merket det hele tiden da? men jeg føler at det kommer fra fremhjulene..
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 kan noe av forstillingen ha blitt kjørt skjevt? den var slik da jeg kjøpte den skjønner du..
|Andreas| Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Jeg tenker det kan høres ut som bremsene dine foran. Er det vibrasjoner eller skikkelig risting? Er det der konstant, eller kommer det etterhvert når du kjører? Jeg hadde krafig risting i bilen min og da viste det seg at calipperen var gåen. Når bremsene ble varme begynte bremsen v.f. å låse. Ristet voldsomt fra 60 og oppover. Ellers hadde jeg vibrasjoner ved 100km/t engang, dette ble borte ved å bytte barearm foran.
Glenno Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Sjekket om du trenger senter ringer eller om de ligger f,eks dobbelt ene siden?
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 har ikke sjekket det med senter ringer, ja calipperen på den ene siden er gåen, men den tar jo ikke i det hele tatt, etter jeg har kjørt er skiva enda kald og smårusten men kan sjekke det med senterringene. det er vel det jeg vil kalle skikkelig risting ja ang senterringene så er det de som står på felgen ? midt i som går på navet på en måte ?
J.E.P Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Jeg Hadde samme på en 318 is 1993 fom mange år siden og det var rett og slett kast i bremse skivene samt dekkene var ikke vel bra heller ikke felgene når jeg tenker etter heheh
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 har ikke sjekka mellom akslingen, men tviler på at det er den, da ville den jo ikke rista når jeg ikke hadde gasspådrag ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå