axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 åssen skal jeg sjekke om det er kast i bremsene ? skal jeg bare måle rundtom på skiva med skyvelære ?
Glenno Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 har ikke sjekket det med senter ringer, ja calipperen på den ene siden er gåen, men den tar jo ikke i det hele tatt, etter jeg har kjørt er skiva enda kald og smårusten men kan sjekke det med senterringene.det er vel det jeg vil kalle skikkelig risting ja ang senterringene så er det de som står på felgen ? midt i som går på navet på en måte ? Ja, om du måler felgens senter og måler navet på bilen kan det hende du har felger som kansje er noen millimeter større. Få bestilt dette eventuelt hos en dekk forhandler da det vist nok er forsjellige typer få. (Selv foretrekker jeg de i plast da disse ikke irrer fast).
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 så om jeg mangler senterringer så kan dette ha noe og si ? vil ikke boltene sentrere felgen da ?
Glenno Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Jeg trodde også at boltene skulle sentrere men senter ringer har mye si. Jeg for min del trodde hele forstillingen hadde gått dundas på en tidligere e34 jeg hadde, men viste seg kun være senter ringene. Sjekker du denne linken: http://www.bimmers.no/statisk.php?id=hjulspecs kan det hende du har felger f,eks beregnet på e39... . Uansett koster inget å måle med et skyvelær.
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 får vel dra fram skyvelæret og måle etter skolen da: ) takk for all hjelp, vil oppdatere denne tråden når jeg får sjekka opp disse tingene
axor Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 fikk av den ene felgen idag, viste seg at det var senter ring på denne felgen, men la merke til at den siden calipperen er ødelagt på, er det bare slitt på ene siden av klossen, på utsiden og at når jeg snurret den, så tok den i endel på ett punkt, kan dette ha noe med ristingen og gjøre ? sliter også som et helsikke med og få av boltene som holder calipperen på plass.. noen som vet hva jeg kan gjøre ? får jo ikke forlenget noe for og få mer kraft, da det vil ta i hjulbuen
Glenno Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Kan det være at du trenger en ovehalling av bremsene kansje. Ellers vil jeg tro en forstillingskontroll hadde avdekket problemet ditt om du ikke får sjekket dette selv.
GiljeN Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 er det plastik senterringer ? eller alu ? aluringene må byttes evt senter ringer til en annen bil ? e34 skal vell ha 74,1 eller hva det er ? rett meg om jeg har feil giljeN
Dr.NoGood Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Har hatt lignende vibrasjoner som du beskriver der feilen var sliten bærearm foran. Ville ikke kjørt med tralla om du ikke er sikker på at det ikke er en gåen bærearm.
axor Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 ja, e34 skal ha 74,1, det er alu senterringer, kan vel ta og bytte de er ikke sikker på hvilken bil de kommer fra.. ja glenno, driver og bytter calippere, slanger og diverse nå ser du får ta en forstillingskontroll på den jeg da men er det ikke rart om bærearmen ikke fikk noen mangler på eu ?
Dr.NoGood Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Det er jo ganske stort avvik på hva forskjellige verksteder oppdager på EU-kontroll så jeg ville ikke stolt på at alle mulige feil finnes der. Da jeg fikk påvist sprekk i ene bærearmen foran, hadde bilen min vært på EU-kontroll et par måneder før.
Zaphod Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Jeg hadde akkurat samme problemet på min 520 og da var det ene hjullageret bak som var syndern...
axor Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 kan være så mye rart har jeg funnet ut etter svarene her, men jeg satser på d som er billigst først, f.eks avbalansering av felgene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå