Vanilla_ninja Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Hvor mye bør jeg senke bilen min hvis jeg vil ha et kompromiss mellom bedre kjøreegenskaper og mulighet for å komme seg fram i en vanlig by som Trondheim? Jeg har planer om å sette på 17" eller 18" felger i tillegg, av samme grunn som jeg vil senke bilen - bedre kjøreegenskaper uten at det går for mye ut over komfort. Hva vil bli den beste kombinasjonen til en bil som brukes hovedsaklig til langturer, men også litt i byen?
Andreas1 Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Jeg har senket med Eibach 30/25 og kunne ikke tenke meg lavere. Hvor mye lavere den er effektivt i forhold til 0-punkt vet jeg ikke, men det kunne gjerne vært littegrann høyere for kjøring i Oslo med parkeringshus, hull i veien og slik. Når jeg målte laveste punkt etter sporene i nysnøen for noen dager siden har jeg 8-9 cm bakkeklaring under motoren Det betyr også at hvis jeg skal ut å kjøre før brøytebilen og blodsenkede Audier og BMWer så kjører jeg måkebil, - og ligger det en isklump fra en annen bils skvettlapp eller noe i veien og du ikke svinger unna så smeller det som bare %&%(/ i beskyttelsesplatene under der... Originale leppen under fangeren subber så vidt hvis jeg ikke er forsiktig ved overgangene til innkjøringer på ramper/garasjeanlegg/vaskehaller osv, men fartsdumper er så og si aldri noe problem. Visuelt kunna den vært lavere, men jeg tror gjerne det har noe med vanen å gjøre også. Jeg synes den er for høy når jeg ser den alene, og den ser høy ut fra kanlen og ned og i bakenden, men parkert ved siden av en original E39 er det veldig synlig senk.
wabby Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 ... De kan gå så langt ned til traversen treffer bakken. BMW har funnet på en idiotisk ide med å bygge på traversen med en stygg klump. Var ikke om hvordan min er senket (40/40) og jeg kommer faen ikke over kanten når jeg skal på grava til Esso på Krossen uten å legge en 2x4" på hver side når forhjula skal over grava. - | | | | | | | | | - så høy kant snakker vi om kanskje. Mine lenkarmer peker i allefall oppover. hehehe
bmw530d99 Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Orginalt M -sportsunderstell er senket 15 mm i forhold til standard. Dette mener jeg er optimalt for å bevare komfort, og samtidig ha gode kjøreegenskaper. Ingeniørene hos BMW har nok tenkt litt før de kom frem til den løsningen... En slipper inn på de fleste servisestasjoner uten planker og styr, og er det isklomper på veien går den over de fleste. Hender likevel at man får skader på store isklomper. Senking har mer med utseende enn gevinst i veigrep, og det er jo dumt å måtte kjøre omveier pga. asfaltkanter ol.
Vanilla_ninja Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Skrevet Februar 18, 2009 Andreas1: hvor kjøpte du senkesettet ditt? Er det noen som har gode forslag til hvor jeg får tak i et bra senkesett som senker ca 15-20mm foran og bak? Som sagt er jeg ikke ute etter å senke på grunn av det kosmetiske: jeg vil ha noe som gjør at bilen føles bedre på veien.
Andreas1 Skrevet Februar 18, 2009 Skrevet Februar 18, 2009 Kjøpte det over disk hos GS Bildeler, Ensjø. Originalfjær vs Eibach Pro-Kit Originalfjærer: Dette bildet er tatt rett etter senking (dagen etter): Den ble litt lavere etter noen måneder, når fjærene fikk satt seg, Den har fortsatt hva jeg synes er veldig god kjørekomfort, og den føles ikke typisk senket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå