_kenneth_ Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Hei, er det noen som har gjort dette og kan hjelpe meg med info? Trenger vist papirer fra importør av BMW som sier at råkarroseriene er det samme på de to modellene, og at bremser, drivverk ol. er byttet til tilsvarende som på 530. Originalt skal det være en -89 520 og delene er hentet fra en -93 530. Har noen papirer som kan hjelpe meg, kan jeg gjerne betale litt for dette, da jeg vet hvor mye stress det kan være å få tak i dette. De sa på biltilsynet at om ikke råkarrosseriet var likt, så var det håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Råkaross er likt, papirer kan du få på bmw om du ber om å få utskrift fra delekatalogen hvor det står delenr på begge karosseriene.. Du vil ikke få noen andre papir fra bmw.. MEN.. Du klarer nok ikke akselvekten foran så d er dette og håpløst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_kenneth_ Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Har akselvekt noe å si når man bytter understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Jepp.. Kan ikke endre vektene, eller nedgradere seter i vognkortet ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_kenneth_ Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 What to do? Bilen er ombygd, men ikke godkjent? Bygge banebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Jepp.. Kan ikke endre vektene, eller nedgradere seter i vognkortet ! Det er mange som har nedgradert antall sitteplasser under slike ombygginger. Vet om flere som har blitt bygd om til M3 og nå har 3 eller 4 sitteplasser. Har det skjedd noe annet der i det siste, eller er det bare forskjellig praksis fra trafikkstasjon til trafikkstasjon? PS: Jobben er akkurat den samme om du bygger om til M5, og resultatet er ekstremt mye mer morsomt! Prisforskjellen på donorbil er jo heller ikke veldig store lenger, og prisforskjellen vil jevnes ut underveis ettersom du finner ut at du må kjøpe en god del nye deler allikevel. Når du da senere i tillegg skal selge, så får du så mye mer igjen for en ombygd M5 enn en ombygd 530 at det bare blir en vinn-vinn kontra 530. Mer moro uten at det koster mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_kenneth_ Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Jeg er med på det med M5. Saken er bare det at den er allerede bygd om til 530, og jeg vil enten få den godkjent som det, eller finne på en annen plan med bilen. Å bygge den tilbake til 520 ser jeg på som meget lite aktuelt. Men om det går ann å nedgradere antall sitteplasser, kan det jo være aktuelt med kun 4, men hvor kan man finne vektgrenseverdiene på dette, slik at men ser om det er nødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Forakselvekt skal jo ikke være et problem da? M60B30 motoren (er jo alu blokk og topper) er hele 9kg tyngre enn min M50B20 f.eks og jeg tror ikke at M20B20 er noe særlig lettere om ikke tyngre. Det som du kommer definitivt få problemer med er at bilen er allerede ferdig ombygd uten noe som helst dialog med biltilsynet og det er noe de er ikke særlig glad i. Du skal først søke om ombygging før du gjør noe som helst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_kenneth_ Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Jeg kjøpte bilen slik den står, så jeg var klar over dette. Men det er søkt ombygging på bilen, men til 540. Dette skulle være "umulig" å få til i følge Vikebil.no, men de mente at til 530 skulle det gå greit, siden det jo er en 3.0l motor som står i. Den har vært inne på kontroll, og i svar fra biltilsynet står det at de må ha dokumentasjon på at det er det samme råkarroseriet på 520 og 540, samt bekreftelse fra BMW-verksted om at bremser, undesrtell osv. er byttet ut med tilsvarende som 540. Hadde jeg fått tak i dette, så hadde jeg nok kunne fått den godkjent som 540. Men det de sier er det med vektøkningen på bilen. Men om det er slik at 3.0l er marginalt tyngre, burde det jo ikke være et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t89 Skrevet Februar 20, 2009 Share Skrevet Februar 20, 2009 snakka med ein på biltilsynet som hadde med godkjening av om byging av bil, og han sa at så lenge det ikkje var nokke ekstra forsterking av på 530 ( i forhold til 520 ) vil det ikkje være nokke problem å få det godkjent viss oppheng, drivverk og styring samt bremser var oppgradert til 530 og. men at det vile være ein fordel å snakke med det lokale biltilsynet før ombyginga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå