Gå til innhold

Bmw 325i Turbo prosjekt


BMW - Hartge
 Share

Anbefalte innlegg

Ombygd E36 1991 320i turbo til 325 turbo nesten ferdig. Motor og bunndel er ombygd av SS Performance i Skien og er god for 550hk. T3 turbo og STOR intercooler. Alt er klart for å sette på datasprut, eg har ikke gjort det pga pengemangel i disse finanstider.

Da eg kjøpte bilen var det en 2.0l 220hk turbo motor i den. Fant fort ut at motoren hadde ett glimrende potensiale, kontaktet så SSP og det tok ikke lange tiden før motoren var hos de.

Bilen er lakert i oransj perlemor med lakerte lightning symbol på dørene og panser.Det var det forige eier som gjorde. (noen skjønhetsfeil på stylingen.) Fronten er spesial laget i Tyskland og det finnes ingen andre med samme front(som eg har sett vertfall) Bilen er gått 320 000km, motor er gått før ombygning 160 000km. Bremser,drivverk og motorfester er nytt, kjøpt fra Koed i Danmark. Lite rust, litt overflate. Har også ny turbomanifold fra CX Racing i USA. Har kvittering på den.

Har kvittering på 43175kr av SS Performance, Dette er gjort hos de:

-325i råder og smidde lavkomp stempler (JE Pistols)

-Komplett nytt register

-Overhalt topp

-Alle pakninger,rammelager og rådelager byttet

-Planet blokk og topp.

-Blokk borret opp til 93.6mm

Kvitteringen fra Koed finner eg ikke, men vist ønskelig kan eg be de sende en kopi. Deler kjøpt derifra ligger en plass på mellom 10 og 20tusen.

Bilen har ikke vert i gang etter ombygningen da eg har ventet på råd til skikkeli datasprut. Råd har eg aldri fått, og no begynner det og stramme seg til med økonomien så den må selges fort! Står skilter på den, kjøper velger om de vil beholde de eller leveres inn. Bilen står i "skru" lokalet til en kompis av meg på Oma utenforbi Bergen.

Selges for kr 80 000kr. Prisen kan diskuteres ved hurtig avgjørelse

zlkf9avtpg33jdb0bx10.jpg

16w90qfvy6am89kwlpxv.jpg

mmbsz3z3dhze7rqm0r9c.jpg

3h2qarqk6u9wjjo969bi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mulig.. vis du måler på en 2,5 blokk med 84 borring.

Så er det ikke mere enn 5mm på hver side du kan ta... Og det kan umulig bli holdbart.

Er nok skrivefeil... ellers trur jeg det ender med mye varmegang og totalras av motor.

Kan være mulig å borre så mye, men det blir ikke bra akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Må være feil i kviteringa de ang borring. Bytter du ut 9 med 8 stemmer det nok..

Men, har du mer info om hva som er gjordt med toppen?

Hva slags kam, dyser osv?

Hva slags bensinpumpe sitter det i den?

Driv-verk?

Er det gjordt skikkelig, kan dette fort være billig det:)

Vet GODT selv hva det koster og bygge motor som skal holde litt, og da stopper det ikke med 80000,- hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...