BMW - Hartge Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Ombygd E36 1991 320i turbo til 325 turbo nesten ferdig. Motor og bunndel er ombygd av SS Performance i Skien og er god for 550hk. T3 turbo og STOR intercooler. Alt er klart for å sette på datasprut, eg har ikke gjort det pga pengemangel i disse finanstider. Da eg kjøpte bilen var det en 2.0l 220hk turbo motor i den. Fant fort ut at motoren hadde ett glimrende potensiale, kontaktet så SSP og det tok ikke lange tiden før motoren var hos de. Bilen er lakert i oransj perlemor med lakerte lightning symbol på dørene og panser.Det var det forige eier som gjorde. (noen skjønhetsfeil på stylingen.) Fronten er spesial laget i Tyskland og det finnes ingen andre med samme front(som eg har sett vertfall) Bilen er gått 320 000km, motor er gått før ombygning 160 000km. Bremser,drivverk og motorfester er nytt, kjøpt fra Koed i Danmark. Lite rust, litt overflate. Har også ny turbomanifold fra CX Racing i USA. Har kvittering på den. Har kvittering på 43175kr av SS Performance, Dette er gjort hos de: -325i råder og smidde lavkomp stempler (JE Pistols) -Komplett nytt register -Overhalt topp -Alle pakninger,rammelager og rådelager byttet -Planet blokk og topp. -Blokk borret opp til 93.6mm Kvitteringen fra Koed finner eg ikke, men vist ønskelig kan eg be de sende en kopi. Deler kjøpt derifra ligger en plass på mellom 10 og 20tusen. Bilen har ikke vert i gang etter ombygningen da eg har ventet på råd til skikkeli datasprut. Råd har eg aldri fått, og no begynner det og stramme seg til med økonomien så den må selges fort! Står skilter på den, kjøper velger om de vil beholde de eller leveres inn. Bilen står i "skru" lokalet til en kompis av meg på Oma utenforbi Bergen. Selges for kr 80 000kr. Prisen kan diskuteres ved hurtig avgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E.P Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Dette må da gå noe inn i HHHHH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW - Hartge Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Skulle tru det! Med ordentlig datasprut så vil du nok få ut det motoren er bygd for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Regner med at det ikke er godkjent dette, så var jeg deg ville jeg fjernet skiltnummeret på bildene. Ikke det at det er vanskelig og se at det turbobygg asså, men du skjønner sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Blokk borret opp til 93.6mm Dette er sykt mye.. skulle ikke tru det gikk ann en gang. Da er sylynderveggene veldig tynne. Eller kansje skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm50turbo Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 enig med a-dekk her. er dette mulig???det er vel 80borr på 2liter og 84 på 2,5. sku ha regnet på hvor mye dette utgjorde i liter men tør ikke. hehe sikkert 5liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW - Hartge Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2009 Det er 93.6 som står på kvitteringen. Har ikke reagert på det før no faktisk. Regner med at SS vet hva de driver med. Kan jo vere at de har skreve feil på kvitteringen.. Dette kan eg sjekke opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Februar 18, 2009 Share Skrevet Februar 18, 2009 Er ikke mulig.. vis du måler på en 2,5 blokk med 84 borring. Så er det ikke mere enn 5mm på hver side du kan ta... Og det kan umulig bli holdbart. Er nok skrivefeil... ellers trur jeg det ender med mye varmegang og totalras av motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Er ikke mulig.. vis du måler på en 2,5 blokk med 84 borring.Så er det ikke mere enn 5mm på hver side du kan ta... Og det kan umulig bli holdbart. Er nok skrivefeil... ellers trur jeg det ender med mye varmegang og totalras av motor. Kan være mulig å borre så mye, men det blir ikke bra akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Motormessig sikkert bra. Men utseendemessig holder jeg på å dette av stolen her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Motormessig sikkert bra. Men utseendemessig holder jeg på å dette av stolen her. Er utseende ditt så jævlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 ta av tribalene, og kjøp deg m3 fangere og speil, lakker dem opp og selg bilen for MYE mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauge Racing Skrevet Mars 3, 2009 Share Skrevet Mars 3, 2009 hm bytte i e34 og mellomlegg fra meg ? men bilen er ikke kjørbar ? sia du ikke har datasprut på den som du sier .. vis intr kan vi ta det over pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhansen Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 drit gamle bilder er det i allefall... Dette er bilder som er tatt hos en kompis av meg, er 3 år siden han hadde den bilen, å nei da gikk den ikke bra i det hele tatt.. bare fjusket å tulla hele tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet Mars 18, 2009 Share Skrevet Mars 18, 2009 Må være feil i kviteringa de ang borring. Bytter du ut 9 med 8 stemmer det nok.. Men, har du mer info om hva som er gjordt med toppen? Hva slags kam, dyser osv? Hva slags bensinpumpe sitter det i den? Driv-verk? Er det gjordt skikkelig, kan dette fort være billig det:) Vet GODT selv hva det koster og bygge motor som skal holde litt, og da stopper det ikke med 80000,- hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg