Mariuse34 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Hei! Noen her som har erfaring med alternativ beregning av årsavgift? Har lyst å skaffe meg en e32 etterhvert, men det er manko på gode alternativer på det norske markedet.
|Andreas| Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 En sånn en du tenker på? http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO
ErikS Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 En sånn en du tenker på? http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO Tror heller det er dette han tenker på: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131820&epslanguage=NO&parentid=118219
Mariuse34 Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Det er sistnevnte jeg tenkte på. En kompis har hentet et par e30 325 m tech og en 325 e36 på denne metoden. Over halvert avgiften på det. Men jeg vet ikke hvordan det blir med større biler som e34 og e32.
ErikS Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Verdivurderingen av kjøretøy skal bygge på tilgjengelige oversikter over bruktpriser og oversikter over nypriser på det norske markedet. Toll- og avgiftsdirektoratet har besluttet at følgende prislister skal legges til grunn:a) EurotaxGlass`s Norge AS benyttes for å finne bruktbilpriser Opplysningsrådet for Veitrafikken AS benyttes for å finne nybilpriser Prislistene er tilgjengelige ved tollstedene. Ta deg en tur til en tollbod som ligger nærmest deg, blir vel ved Oslo børs hvis jeg ikke husker feil. Der er listene tilgjenlige å du vil få et inntrykk av hva prisen vil bli.
vikan2 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg måtte også til tyskland for å finne bilen jeg ville ha, og tok inn en E38 ifjor, og brukte den alternative metoden for beregning av engangsavgift. Du må betale momsen på bilen innen 3 dager etter at du tar den inn, så velger du når du vil betale engangsavgiften. Du må først betale denne avgiften beregnet på "vanlig" måte, så søker du om å få beregnet avgiften på den alternative metoden. Dette er bindende, så bruk kalkulatoren på toll.no sine sider på forhånd, slik at du ikke risikerer å måtte betale ekstra. Jeg fikk svar etter ca 2 måneder om at ny avgift var beregnet, og fikk pengene på konto noen uker etter det. Så det tok faktisk mellom 2 og 3 måneder fra jeg betalte engangsavgiften, til jeg fikk igjen det jeg hadde betalt for mye. Jeg fikk kuttet avgiften med ca. 100.000,- på min, hvor mye det er å spare på en E32 må du jo bare regne på.
Mariuse34 Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Ok kult. Fornøyd med e38`en? Jeg var i første omgang keen på å ha en e38 som hovedbil, men er blitt for glad i e34`en til å kvitte meg med den. Da blir det koseprosjekt med en e32 i stedenfor.
Mariuse34 Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Ok kult. Fornøyd med e38`en? Jeg var i første omgang keen på å ha en e38 som hovedbil, men er blitt for glad i e34`en til å kvitte meg med den. Da blir det koseprosjekt med en e32 i stedenfor.
vikan2 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Ja er man fornøyd er det jo ikke alltid like lurt å prøve på noe nytt man kanskje ikke blir like fornøyd med. Er storfornøyd med 740'en. Hadde en 728 E38 før denne, og liker denne typen veldig godt. Holdt utkikk etter en 740 på mobile.de i nesten 1 år før jeg endelig fant en som dekket de kravene jeg hadde - riktig farge, lav km og masse utstyr!
Mariuse34 Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Skrevet Februar 20, 2009 Hehe ser den! Jeg kikket i tre måneder i Norge før jeg fant e34`en min. Ville ha en sen utgave med godt utstyr, overlevelig km og grei pris. Kikket på nyere biler, men jeg trives forferdelig godt i den. Men e38 er jo en nydelig bil da! Gudfaren min har en 728i og en e34 540ia gått 80`km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå