nmb Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Har hatt meldingen 'brake linings' og dårlige bremser bak en liten stundt nå så bestemte meg for å skifte både klosser og skiver bak igår. (Har aldri gjort det før). Etter første tur på 5 km merket jeg at bilen trillet litt tyngre enn før.. gikk ut for å sjekke og da va venstre skive varm mens høyre var veldig varm. Luktet svidd.. Noen gode forslag? Er calipperne dårlige? Har jeg gjort noe feil?(er vel ikke så mye man kan gjøre feil?). håper noen kan hjelpe meg..
nmb Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Fikk høre at det er viktig å pusse bort drit og møkk fra calliperne... brukte bare bremserens og papir.... hmm
pelle123 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Typisk problem dersom stempelet på calipperen er rusta innerst. Kan vere at du må smørje det opp, i verste fall må det skiftast.
nmb Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Fikk fikset det nå, brukte ekstremt mye brems-rens og filte bort alt av gammel drit. Tror det var snakk om 5 mm med bare stivna crap. Ble bra! Men nå er spm om høyre bremseskive har slått seg, synes det var litt vibrasjoner fra høyre side.. Selv om det kanskje er vankselig å lokalisere. Og begynner man "lete" etter vibrasjoner på biler fra 91 så finner man det nok. Men hvor mye skal det til for at skiva slår seg? Jeg kjørte ca 10 km, lukta veldig svidd.
Mr E30 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 hvis skiva er blitt drit varm å den får en vannsprut på seg kan den slå seg..å det er viktigt å smøre opp å rense bremsen når man skifter skiver å klosser.(det har du vel erfart nå?)
Lars89 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Lurt å smøre med bremsepasta, gjerne litt tjukk. Du har mest sannsynlig kast i skiva, kjenn etter om bremsepedalen "pulserer".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå