MGR Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 søke funksjonen funker dårlig på forumet nå, så lager ny tråd. noen spesielle ting man bør se på ved e36 når man skal handle? spesielt 92 modell? å når den er ombygd ifra 320 til 325?
BreitBau Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 på autopower.se ligger begagnatguiden.. Den er smart... Ellers ville jeg sjekket alt med ombyggingen, om det er godkjent og betalt eventuell avgift for feks, slik at du ikke får noe problem. Ville deretter sett an personen om han kan sakene sine og deretter det vanlige da ved bruktkjøp.. Se an selger, se på slitasjer, studer bilen nøye etter rust, hør på hvordan motor sviver.. Sjekk oljenivå.. Kjenn på slark i girstang, osv osv..
MGR Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 på autopower.se ligger begagnatguiden..Den er smart... Ellers ville jeg sjekket alt med ombyggingen, om det er godkjent og betalt eventuell avgift for feks, slik at du ikke får noe problem. Ville deretter sett an personen om han kan sakene sine og deretter det vanlige da ved bruktkjøp.. Se an selger, se på slitasjer, studer bilen nøye etter rust, hør på hvordan motor sviver.. Sjekk oljenivå.. Kjenn på slark i girstang, osv osv.. godkjenningen er ikke forekommet. men hva kreves for godkjenning? forskjell på bremser og understell på 320 og 325?:s
MGR Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 test ut varmeapparatet!! om det funker bra? eller hva tenkte du?
Ad|oS Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Om det fungerer, og kommer luft alle steder det skal komme. Er det varme fra varmeapperatet når bilen står på tomgang? Naturligvis bur du sjekke alle andre elektriske gjenstander samt sjekke for rust på bunn av dører og rundt bagasjelokket. Fukt i gulvet?
Lars89 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Direktelink til Autopower Kan være greit å få sjekka innfestnonga til bakstilling/diff nøye. Har en tendens til å revne på E36/E46
MGR Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Direktelink til Autopower Kan være greit å få sjekka innfestnonga til bakstilling/diff nøye. Har en tendens til å revne på E36/E46 ja, har lest en del tråder om de innfestningan, er det trælsomt å få sveisa på forsterkningner? er det noe man får kjøpt? hvordan ser man de revnan ? noe tydelig, eller vanskelig å se?
Alpina1982 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Jeg kjører nå E36 på syvende året. Har dog bare hatt to ulike.. Men jeg har byttet så å si de samme delene på de to jeg har hatt\har. Begge bilene ble kjøpt ved ca 110 000km.. Følgende deler har jeg byttet på begge to (begge med seksere). Alle delene har jeg byttet før bilene har rullet 180 000km. 1. Termostat 2. Vannpumpe 3. Viskoskobling 4. Radiator 5. Luftmengdemåler 6. Lambdasonde. De 4 første delene går på kjølesystemet. Så det med å sjekke at varmeapparatet funker når bilen står på tomgang, er faktisk en veldig god test og vil gi en god indikasjon på om en av de 4 første delene på min liste bør byttes. Jeg vil påstå at hele kjølesystemet er en svakhet. Det å sjekke om bilen går fint på tomgang og at den drar slik som den skal ved kjøring vil gi en indikasjon på om del 5 og 6 på listen min er defekte. Men det skal sies at ingen av disse delene på denne listen er spesielt dyre.. Men ca total pris på disse delene er 10 000kr.. Ellers så er jo verken dempere eller bremser evig varende på disse bilene. Er bilen hardt kjørt og mye herjet med så er nok disse delene garantert slitt og må byttes.. Fort 10 000kr her også. Ellers så bør man påregne hyppige oljeskift på såpass gamle seksere.. Jeg vil anbefale å bytte minst hver 10000km. Ellers så bør du sjekke at serviceheftet er fylt sånn noenlunde ut. Sjekk også etter rust. Dette har ikke vert noe problem på mine biler. Men rust bak baklyktene er ikke uvanlig. Sjekk også etter vann i hjulbrønnen bak.Svært få E36 er helt tette. Mange lekker vann inn i forbindelese med baklyktene. Taklukene er også en svakhet. Vindusheisene hvis disse er elektriske er også en skjør konstruksjon.
m3rnie Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 Hmm, merkelig at du sier det, for når jeg tenker over det er det ikke noe varme i apparatet når bilen min står på tomgang... må de 4 første delene byttes da?
MGR Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 Jeg kjører nå E36 på syvende året. Har dog bare hatt to ulike.. Men jeg har byttet så å si de samme delene på de to jeg har hatt\har. Begge bilene ble kjøpt ved ca 110 000km.. Følgende deler har jeg byttet på begge to (begge med seksere). Alle delene har jeg byttet før bilene har rullet 180 000km. 1. Termostat 2. Vannpumpe 3. Viskoskobling 4. Radiator 5. Luftmengdemåler 6. Lambdasonde. De 4 første delene går på kjølesystemet. Så det med å sjekke at varmeapparatet funker når bilen står på tomgang, er faktisk en veldig god test og vil gi en god indikasjon på om en av de 4 første delene på min liste bør byttes. Jeg vil påstå at hele kjølesystemet er en svakhet. Det å sjekke om bilen går fint på tomgang og at den drar slik som den skal ved kjøring vil gi en indikasjon på om del 5 og 6 på listen min er defekte. Men det skal sies at ingen av disse delene på denne listen er spesielt dyre.. Men ca total pris på disse delene er 10 000kr.. Ellers så er jo verken dempere eller bremser evig varende på disse bilene. Er bilen hardt kjørt og mye herjet med så er nok disse delene garantert slitt og må byttes.. Fort 10 000kr her også. Ellers så bør man påregne hyppige oljeskift på såpass gamle seksere.. Jeg vil anbefale å bytte minst hver 10000km. Ellers så bør du sjekke at serviceheftet er fylt sånn noenlunde ut. Sjekk også etter rust. Dette har ikke vert noe problem på mine biler. Men rust bak baklyktene er ikke uvanlig. Sjekk også etter vann i hjulbrønnen bak.Svært få E36 er helt tette. Mange lekker vann inn i forbindelese med baklyktene. Taklukene er også en svakhet. Vindusheisene hvis disse er elektriske er også en skjør konstruksjon. takk for bra svar! alt det skal jeg sjekke! bilen var inne til eu kontroll i dag. å det gikk visst greit, vart bytta travers foring og strammet brekk. så alt det andre tekniske burde jo vær bra? den er visst så og si rustfri.. men skal jo sjekke fordi:P
Dekkbrenneren Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 ta å kjekk vann nivået på ekspandsjonstanken m3rnie....
m3rnie Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 ta å kjekk vann nivået på ekspandsjonstanken m3rnie.... Ok, skal gjøre det. Viss det er lite vann der, er det bare å fylle på med vanlig, rent vann?
MGR Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Skrevet Februar 19, 2009 hvor lenge må den gå på tomgang for at det ska bli varmt da? eller tenker dere at man skal kjøre bilen varm først?
Alpina1982 Skrevet Februar 19, 2009 Skrevet Februar 19, 2009 M3ernie..nei seff ikke..og det skjønte du også...men KAN jo være en indikasjon på at i allefall en av delene er dårlige..på begge mine har viskoskobling og vannpumpe røket samtidig..Og begge gangene ca 1-2 mnd etter på så har radiator visst seg å være dårlig.. Kan være tilfeldigheter da.. MEn jeg kjenner ingen andre som har måttet bytte radiator..så mulig det er meg det er noe feil med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå