Gå til innhold

Fusking og null respons ved pådrag


joddjodd
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E36 325i som jeg bygde om fra automat til manuell for ca 2 måneder og nå har bilen begynnt å fuske. Dette skjer ved lave turtall(under 2000) når jeg gir fult pådrag. Fusker også av og til når jeg overstiger 5500 rpm.

Merker at bilen bare går på 5 sylindere enkelte ganger, men pleier å løse seg når jeg gir gass og kommer over et visst turtall. Har hørt rykter om at det kanskje er en coil eller to som nærmer seg defekt.

Den siste tingen er at enkelte ganger når jeg er ute å kjører skjer det ingen ting når jeg tar i gassen og merker at bilen slutter å drar. Da må jeg holde gassen inni et par sek så tar bilen igjen, hoster og harker litt da så går ting tilbake til normal.

Håper det er noen andre som har opplevd lignende som vet hva feilen kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke pluggledninger på en bil med 6 coiler, men det kan godt være pluggene.

Du kan også være falskluft. kjøp deg en boks startgass åsså sprayer du rundt alle slanger osv på innsuget mens motoren går på tomgang. begynner motoren å fuske da vet du at den drar falskluft, så da er det bare å peile seg inn hvor lekasjen er med startgassen:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vere overslag på pluggledningene.

da vil ofte motor ikke tenne på aktuell syl. ved pådrag men kan gå fint me lite belastning. har nett erfart dette på enn 318 is som ikke ville spinne mer på snøen her om dagen:) hostet på 3 syl. ved pådrag men gikk på alle uten belastning

så jeg ville sjekke pluggkablene og se om det er en eller flere som er dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

om pakningen på motorrommet ikke er helt fast foran frontruten, kan det være at du får vann ned i første tennpluggen og som da fører til at den ikke tenner.

Parker bilen i en nedoverbakke og hell litt vann på frontruten sånn ca på midten, så ser du lett om vannet treffer motoren eller om det er tett.

Jeg hadde dette problemet på min og litt sikaflex og ekstra festing av pakningen gjør at jeg ikke har dette problemet mer.

( bare puss bort evt rust og lakk litt før du fester med sika. Det sitter riktig godt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...