Gå til innhold

Rynne's E34 1991 525iA - Camilla!

rynne
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig "ny" BMW på meg!

Har nå vært i mitt eie i 2 uker.

Bilen er en 1991' BMW 525iA E34.

Motoren har purret ca 233000km. Bilen var import fra Tyskland i 2000, gikk 4 år i Oslo, før den så flyttet til Lillehammer før den nå har fått sitt hjem i Kristiansand. Bilen er strøken i forhold til alder. Noe rust i hjulbuer, og enkelte andre steder - men skal forhåpentligvis gi bilen en god rustbehandling til våren.

Motoren er rett og slett HERLIG å kjøre,spesielt ettersom jeg kun til nå har kjørt en 04' 116i E87 med 4 sylindre og "fattige" 116 hk de to siste årene. Dette er en helt ny - og forferdelig orgasmisk følelse for meg!

Bilen har sportsskinnseter (tror jeg) i hvitt skinn. Armlene mangler pga overslitasje. Førersete meget slitt, pasasjersete slitt, baksetet er nydelig.

Bilen har helt nye piggdekk på stålfelger den står på i dag, i tillegg til noen noe slitte dekk på original alu-felg (15"?). Bilder kommer.

Bilen skal shines opp litt - og da spesielt utvendig frem mot sommeren. Her er planene mine:

- Montere stereo (fullført, men ikke fastmontert)

- Bytte originalfrontlyktene (byttet til AE - men skal kjøpe inn sorte DE-lykter)

- Øyelokk? (usikker)

- Bytte fra standard til hvit eller sort blinkersbaklykter.

- Xenon i frontlyktene

- Bakrutesenker (hvor får man kjøpt dette til E34?)

- SENK!!!

- SOMMERFELGER (Rondell?)

- Spoilers

Bilen skal jobbes på så fremt økonomi, arbeidslyst og egen kompetanse (noe svak?) tillater det.

- Klare sideblink

Planlegger også å lage fastmontert kasse til forsterkere, kondensator og basselement innerst i bagasjen. Noen som har gjort dette før?

Noen som har innspill på hva som kan gjøres med bilen utvendig?

Skal ut å ta litt bilder av stereo-oppsettet jeg fullførte i forrige uke.

z369baq6tyi9wa5g73mn_thumb.jpg

Kameraten mins E39 har skiboks montert pga langtur til helga;)

kic7v2t10q2ikrripf2e_thumb.jpg

1zp4t0evtl0th1q98k7a_thumb.jpg

onomy81xr3q6ih7pqcig_thumb.jpg

fbaxzg8ywhxf16k7adea_thumb.jpg

lhrxxoqhu4tz17wbat2f_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E87 og E34 kan ikke sammenlignes synes da jeg.

E87 er selvsagt nyere, og svært mye bedre på punkter E34 ikke SKAL være bra i. Men jeg kan ikke si jeg ikke likte overgangen. Synes E34 er kos jeg =)

Bilen heter Camilla - da alle mine kjøretøy oppgjennom årene har hatt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er det du eller bilen som heter Camilla? :)

Er virkelig overgangen fra 1-serie til en E34 positiv?

Er nok bilen som har fått navnet Camilla, men siden du åpenlyst viser din interesse i bilen min om jeg hadde vært jente, så kan jeg godt være din lille Camilla. Haha...

Jeg har kjørt 1-serie helt siden jeg fikk førerkortet for to år siden, og ja, jeg synes det er en positiv forandring for det meste. Det er selvsagt en mye eldre bil - mye tyngre - men det trives jeg med. Jeg kjørte en 116i, som var noe tamt etter min smak. Det jeg savner fra E87 er veigrepet - som rett og slett er helt fantastisk i 1serien. Får se hvordan veigrepet er når sommerdekk skal på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ser poenget ditt Gunnar!

Men forrige kjøretøy hadde navn "Roggleif", og det "beistet" kjørte jeg i tre år (før 1-eren som ikke fikk navn), så synes det var passende med ei jente. Desutten synes jeg lyden hennes er ganske sexy. :)

Interiørbilder skal bli!

Førersete er noe slitt - armlener også. Armlenene har jeg selvfølgelig demontert...

7rmwy00b2n37it3f0zxx_thumb.jpg uf209jqm8rqrt0hjg8ki_thumb.jpg

228ol10x3kqgbnlzkhk5_thumb.jpg zpuzhg9yuzmo6j8vaurq_thumb.jpg

Og forresten.. har sett en del på Rondell 0204-felger i det siste. 18''. Noen som vet om disse passer? har veldig lite peiling på felger og alt ved det. Felgene er vel ET15, mens bilen er ET20(???) Trenger jeg da spacere?

Og hvis det er noen som savner bilder fra stereo-oppsettet mitt som jeg lovet, så kommer det. Ble litt forsinket da jeg tryna på brett i helga og endte opp på sykehus :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...