Gå til innhold

.... mista lappen


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du gasset "litt" på, vil jeg kjøre hele runden, men unnskyld meg: -Laseren? Skimtet en bil?

De måler vel ikke med laser fra bilsetet under fart? Enten har vel en stasjonær post målt deg, eller så er det gjennomsnittsmåling gjort av bil som har forfulgt deg en stund...

Så, om de har hatt 160km/t for å nå deg igjen, har det absolutt ingenting med din hastighet å gjøre. Alle vet jo hvor sykt fort og lenge man må kjøre for å nå igjen en som er kun noen minutter foran.

Men som sagt, kun du vet hvor fort du virkelig kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de kom til å skje siden du godtok å ha kjørt for fort, men ikke nok til å miste lappen? Skjønte heller ikke helt hva slags måling de egentlig hadde på det. Du har jo rett på beviser for at de har måling på deg. De kan jo forsåvidt si hva de vil, uten at du vet om det stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gasset "litt" på, vil jeg kjøre hele runden, men unnskyld meg: -Laseren? Skimtet en bil?

De måler vel ikke med laser fra bilsetet under fart? Enten har vel en stasjonær post målt deg, eller så er det gjennomsnittsmåling gjort av bil som har forfulgt deg en stund...

Så, om de har hatt 160km/t for å nå deg igjen, har det absolutt ingenting med din hastighet å gjøre. Alle vet jo hvor sykt fort og lenge man må kjøre for å nå igjen en som er kun noen minutter foran.

Men som sagt, kun du vet hvor fort du virkelig kjørte.

Ja, hva var det egentlig de tok deg med? Laser kan du vel ikke bruke under bevegelse? Jeg mener, da må den i såfall ta høyde for hvor fort bilen de sitter i også kjører..

Men utfra innlegget ditt forstår jeg det slik at de faktisk har en konkret måling siden du ikke kunne sno deg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ha hatt laser fra bil i bevegelse. De har vel hatt stasjonær lasermåling et sted, og kjørt etter for å stoppe, i stedet for å vinke inn. De gjør det som regel slik på motorvei. Alternativt så er det police pilot, altså måling fra kjøretøy i bevegelse. Var de veldig langt bak, så ville jeg gjort litt for å prøve å så tvil om målingen, men om du klarer å forskyve punktene med noen hundre meter, så har du nok fortsatt kjørt for fort.

At de har hatt høy fart for å ta deg igjen er jeg enig med Trotto at bare er bull. Har vært ute for akkurat det samme selv, UP påstod jeg var heldig som ikke hadde fått høyere måling, fordi de hadde vært oppe i så og så mye for å ta meg igjen. Javel, jeg lå i helt jevn fart jeg, og de påstod jeg hadde 30km/t mer. Mister bare respekten for de av slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter mener vel calibreringspapirer på police pilot. Ikke laser.

Tviler på at de kan ha laser inne i en tunell, da dette høres trafikk farligt ut.

De har vel tatt snitt farta di mellom to punkter med policepilot eller en annen bil.

Det er bra du ikke godtokk bota på stedet. For du har fortsatt lit tid til å vurdere situasjonen og fortsatt få tillståelsesrabatt.

Hvis førerkortet er viktig for deg. Vil jeg anbefale på det sterkeste å skaffe en god advokat. Betale 10-15k for å få tilbake lappen er en liten investering mot å være lapplaus i over et halvt år.

Skal ikke gi deg noen forhåpninger. Men en god advokat kan utrette mirakler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til gjengen :roll:

hører altid at folk xom kjører fort å blir stoppet så sier politiet altid at dem kjørte mye fortere å du er heldig er bare psyokologi for å få deg til å godta dritt der og da slipper dem et tonn papir arbeid osv.. ikke hør på det tullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gi deg noen forhåpninger. Men en god advokat kan utrette mirakler.

Evt. tar de bare pengene dine og du må i tillegg betale boten...

Bare å legge seg flat om du ikke selv mener at her ble det gjort en feil.

Det kommer ann på prioriteringer.

Er lappen viktig for deg. Så er det ikke så mange pengene for å ha en bitte liten sjangse å få den tilbake.

Jeg kjørte i 108 km/t i miljøfartsgrensa og ble tatt. Fikk jeg lappen tilbake kun fordi jeg hadde en sinnsykt god advokat.

Er man glad i lappen sin så kan man ikke bare bare gi opp. Det er min mening. Spesielt når det ikke koster hus og hytte å prøve heller.

Men sjangsene er små for at en advokat klarer å hjelpe deg.

Uansett rådfør deg med en. Spør hva du skal gjøre. Det er en person som driver med slike saker.

Det er mine 50 cents....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...