Chris_ Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Heisann.. Har litt problemer med min 320 E36. Har lenge hatt problemer med at det ikke blir varmt i coupèen. For at det skulle bli varmt måtte jeg kjøre den litt hardt før det virkelig ble varmt. Men det klarte jeg meg med. Men i det siste, så har temperaturen gått nærmere rød-punktet. Før lå det perfekt ved arbeidstemperatur. Men så ble det verre og verre. Temperaturen går mest opp når jeg står på tomgang og slikt. Om jeg kjører vanlig, går temperaturen som regel ned igjen. Luft i systemet? Vannpumpe? Har nylig byttet termostaten, uten at dette hjalp noe som helst. Noen som kan gi meg en god forklaring på åssen jeg lufter systemet ordentlig? Setter stor pris på alle innspill. - Chris PROBLEMET LØST: Termostaten var gåen(igjen)
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger.
E36Cab1 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Mangen tråder om lufting,varmeproblem osv på desse motorene etterhvert.... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=lufting
Chris_ Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da? Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm? Mulig jeg tar feil men. Litt forskjell å skru bil og moped kan du si.
Simpel Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 At du må kjøre den hardt for å få varme i bilen kan tyde på at vannpumpa begynner å slure. At motoren blir kaldere når bilen er i bevegelse er jo et tegn på viskosekobling... Mulig begge deler?
E36Cab1 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da? Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm? Mulig jeg tar feil men. Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. Nei.
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Da kan vi jo ta det som er mest relevant: Luft i systemet, vannpumpe, termostat har du allerede byttet eller viskosekobling.
Chris_ Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da? Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm? Mulig jeg tar feil men. Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. Nei. Hva har denne for en funksjon da? Trenger bare en rask forklaring, ikke noen total avsporing ifra tråden
Kai-P. Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Når temperaturen går opp på tomgang er det to ting, viskosekobling og/eller vannpumpe. Og hvis vannpumpa er gåen så får du heller ikke noe særlig varme inn i kupéen.
Simpel Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Viskosekobling er en snedig innretning. Propellen som blåser på radiatoren er koblet med denne i navet, og da kobler den seg inn og ut etter som temperaturen på kjølevannet krever det. Hadde den vært innkoblet hele tiden hadde det blitt for mye kjøling.
Chris_ Skrevet Februar 21, 2009 Forfatter Skrevet Februar 21, 2009 Viskosekobling er en snedig innretning. Propellen som blåser på radiatoren er koblet med denne i navet, og da kobler den seg inn og ut etter som temperaturen på kjølevannet krever det. Hadde den vært innkoblet hele tiden hadde det blitt for mye kjøling. Takk for forklaringen Men selvom den ikke kobler inn, burde det bli varmt i bilen selvom?
E36Cab1 Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da? Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm? Mulig jeg tar feil men. Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. Nei. Hva har denne for en funksjon da? Trenger bare en rask forklaring, ikke noen total avsporing ifra tråden Den skal kjøle radiatoren ved behov,alså når den blir for varm pga lav gjennomstrømming av luft(bykjøring,tomgang osv..). Vil ikke påvirke varmeapp. ditt uansett viss termostaten din fungerer.
Haldor Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Lufting av systemet, gjennomfør dette før du går til angrep med verktøy Link: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105814
Charles Skrevet Februar 21, 2009 Skrevet Februar 21, 2009 Luftig av systemet, må det gjøres med kjøleveske?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå