Jump to content

E36, kjøling og problemer med varme i bilen[PROBLEM LØST!]


Chris_
 Share

Recommended Posts

Heisann..

Har litt problemer med min 320 E36.

Har lenge hatt problemer med at det ikke blir varmt i coupèen. For at det skulle bli varmt måtte jeg kjøre den litt hardt før det virkelig ble varmt.

Men det klarte jeg meg med. Men i det siste, så har temperaturen gått nærmere rød-punktet. Før lå det perfekt ved arbeidstemperatur. Men så ble det verre og verre.

Temperaturen går mest opp når jeg står på tomgang og slikt. Om jeg kjører vanlig, går temperaturen som regel ned igjen.

Luft i systemet? Vannpumpe?

Har nylig byttet termostaten, uten at dette hjalp noe som helst.

Noen som kan gi meg en god forklaring på åssen jeg lufter systemet ordentlig?

Setter stor pris på alle innspill.

- Chris

PROBLEMET LØST: Termostaten var gåen(igjen)

Link to comment
Share on other sites

99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. :)

Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da?

Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm?

Mulig jeg tar feil men.

Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. :oops:

Link to comment
Share on other sites

99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. :)

Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da?

Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm?

Mulig jeg tar feil men.

Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. :oops:

Nei.

Link to comment
Share on other sites

99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. :)

Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da?

Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm?

Mulig jeg tar feil men.

Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. :oops:

Nei.

Hva har denne for en funksjon da?

Trenger bare en rask forklaring, ikke noen total avsporing ifra tråden :)

Link to comment
Share on other sites

Viskosekobling er en snedig innretning. Propellen som blåser på radiatoren er koblet med denne i navet, og da kobler den seg inn og ut etter som temperaturen på kjølevannet krever det. Hadde den vært innkoblet hele tiden hadde det blitt for mye kjøling.

Link to comment
Share on other sites

Viskosekobling er en snedig innretning. Propellen som blåser på radiatoren er koblet med denne i navet, og da kobler den seg inn og ut etter som temperaturen på kjølevannet krever det. Hadde den vært innkoblet hele tiden hadde det blitt for mye kjøling.

Takk for forklaringen :)

Men selvom den ikke kobler inn, burde det bli varmt i bilen selvom?

Link to comment
Share on other sites

99% sikker på at viskosekoblinga har tatt kvelden, det betyr at vifta ikke slår inn.. Koblinga sitter med en 32mm mutter. OBS: Linksgjenger. :)

Men har det noe å si på temperaturen inne i bilen da?

Er ikke den for å forhindre at bilen blir for varm?

Mulig jeg tar feil men.

Litt forskjell å skru bil og moped kan du si. :oops:

Nei.

Hva har denne for en funksjon da?

Trenger bare en rask forklaring, ikke noen total avsporing ifra tråden :)

Den skal kjøle radiatoren ved behov,alså når den blir for varm pga lav gjennomstrømming av luft(bykjøring,tomgang osv..).

Vil ikke påvirke varmeapp. ditt uansett viss termostaten din fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...