Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg å kjørte med coupe'n ( e92 ), og var så uheldig å kjørte litt utenfor trondheim sentrum forbi heimdal. slafsføre og mørkt, ligger i 50 km/t, så fra ingensteds smeller det som bare pokker i understellet, veien var så dårlig på et lite punkt, og det var ikke noe varsel! på en Hovedvei! burde jeg kreve erstatning til vegvesenet?

Fikk en flenge på siden av høyre bakdekk, prøvde å fyll luft, men den for ut like raskt. flengen er på ca 1 cm, og en naboflenge på ca 0,5 cm.

Dimensjonene på dekkene er 225/40/18. tok sjansen på å kjøre hjem, og det gikk heldigvis bra.

Kan jeg bruke dekkskum på dette? fram til jeg leverer bilen inn for å få nye dekk.. hva vil ca pris bli for 2 nye bakdekk?

så forbannet nå, men vanskelig å finne informasjon og hjelp på en natt til søndag.

Takk på forhånd for gode tips.

Skrevet

Kommer nok ikke langt med vegvesenet. Mange som har prøvd før deg...

Dekkskum vil jeg absolutt IKKE anbefale. Ikke trygt å kjøre med over lengre avstander, dvs lengre enn til nærmeste verksted. Vil heller ikke tro det fungerer i ditt tilfelle...

Pris avhenger veldig av hvor og hvordan dekk du kjøper, men koster alt fra 3000 til 6000 i den dimensjonen for to (hvis det er snakk om vinterdekk)

Velkommen til forumet :wink:

Skrevet

da dropper jeg idiotene i veivesenet=p

Dekkskum blir kun en nødløsning isåfall slik at jeg kommer meg til nærmeste verksted ( ca 10 km ) uten at dekket vrenger seg av felgen.

så du tviler på at det fungerer?

Må jeg forresten bruke samme merke bakdekkene som de foran?

takk for det :D

Skrevet

du kan ha forskjellige merker foran og bak, men dekk på samme aksling må være like. dvs, om du ikke får tak i samme dekk som du har fått ødelagt, må du bytte begge bak for at det skal være lovlig.

Rett meg om jeg har feil noen :)

Skrevet
da dropper jeg idiotene i veivesenet=p

Dekkskum blir kun en nødløsning isåfall slik at jeg kommer meg til nærmeste verksted ( ca 10 km ) uten at dekket vrenger seg av felgen.

så du tviler på at det fungerer?

Må jeg forresten bruke samme merke bakdekkene som de foran?

takk for det :D

Tror ikke du må bruke samme merke på alle dekkene. Men vil anbefale deg å prøve å få så like som mulig i hensyn til mønster på dekkene. Er vel ikke helt bra å kjøre med dyre dekk forran og billge bak ;)

Skrevet

Må ha samme mønster på samme aksling, dvs samme dekkmerke for å komme gjennom EU-kontroll.

Er vel heller ikke helt heldig for ESP/antispinn med et nytt og et brukt dekk uten at jeg vet helt hvor følsom den er...

Jeg har ikke tro på dekkskum da jeg har hørt det bare funker hvis skaden er på dekkbanen og ikke sidene, men har ingen personlig erfaring da jeg kun har hatt biler utstyrt med reservehjul :wink:

Men er du sikker på at du ikke har runflat-dekk da?

Er jo standard på alle nye BMW, dog kun på sommerhjul som de blir levert med fra fabrikk.

Skrevet

nå fikk jeg en kompis til å bli med å kjøpe dekkskum. Funka ikke i det hele tatt, alt spruta ut :D Tviler på¨at jeg har runflat, i og med at dekket er helt flatt! tror det er runflat på sommerdekkene.

Får sette bilen på bukk i morgen tidlig å få tatt av felgen og levert den inn til bytting. forbanna dritt. men slikt skjer=p

Skrevet

lurer på om det er runflat på vinter også, etter å ha lest litt på nettet og sett noen filmer på youtube så begynner jeg å tro det. kjørte jo i 100 km/t på motorveien med flatt dekk uten å merke det en gang! var varslingen på displayet om lavt dekktrykk som fikk meg til å stoppe... men likevel er jeg skeptisk til å kjøre med et dekk som er totalt flatt=p

Skrevet

Høres veldig ut som du har runflat hvis du ikke merka noe spesielt når du punkterte.

Dette går det fint an å kjøre flere hundre km med (men er selvfølgelig ikke optimalt) i maks 80 Km/t. Snakker gjerne en litt annen pris for å bytte det ut også.

Ville anbefalt å bytte til vanlige dekk hvis du har runflat nå. Gir vistnok mye bedre kjørekomfort :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...