Gislius Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Slett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 Slik foregikk hentingen Tenkte det var på tide med ny bil igjen, så etter en stund surfing på nettet, fant jeg ut på torsdagskveld at fredag etter jobb skulle jeg til oslo å bytte bil! (bor i Stavanger) Så jeg tok med en venn, til å holde meg med selskap på veien! Det helebegynte bra med at det er rush i Stavanger fra halv 3 til 6 på fredagen.. Da tok det 1t & 20 min på en strekning som normalt tar 15 min! Å da fant vi ut av vi trengte litt smågodt Noe som forsvant rimelig fort, ikke så mye å gjøre når du sitter i rush Timene gikk, og avstanden ble kortere, å været ble JÆVLIG KALDT! Her i Stavanger, påstår vi det er jævlig kaldt om det er -3 grader.. Da kan dere tenke dere hva vi tenkte nå? Dissekuldegradere resulterte da i at vi måtte ty til isskrape på INNSIDEN av vinduet! Resten av turen gikk i trøtthet, og kjøring på autopilot ^^ Da vi kom fran og hentet bilen, tok vi den for en prøvetur å alt ser bra ut, da setter vi turen hjemover igjen og tanken må fylles Vi kjører på, å veiene er overraskende fine både opp og ned, sykt kaldt men bare og fine veier =) Men saltrester er jo alltid spennende, og når det plutselig blir mørkt så ser jeg ikke en jævla dritt pga lyktene er så skitne at lyset ikke går igjennom ^^ ! NB bilen ser ut som ny på dette bilde i forhold! Etter en vask gikk turen glimrende hjem Vi var på tur den 14 feb, og jeg hadde lovet min "bedre" halvdel å være hjemme til 8, vist ikke fikk jeg ikke middag (hun er vist fan av denne "valentines day" saken^^) Å da vi kjører fra oslo 11.30, så sier det seg selv at jeg har dårlig tid! så i tilleg måtte vi på "pit stop" på sørlandssenteret kr. sand for å kjøpe en gave og to i tilleg til et par mat/snop/pisse stopp langs veien så gikk det ellers ganske rakelig ^^ Vel hjemme så gleder jeg meg til å kjøre bilen litt til, å selvfølgelig på mandagen når jeg skal på jobb, så møter jeg dette! No som er jævlig irriterende da det kun snør 1-2 ganger i året her! >_< Men etter litt skraping osv så kom jeg meg til jobb på mandag og *lage en ny post* Gisle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2009 Så etter en uke med overtid jobbing, fikk jeg tid til å ta min standard "ny bil service" Det hele begynner ganske enkelt med oljsekift, av alle oljer.. Filter og viskere Men jeg sleit litt med å komme opp på bukken hjemme i garasjen, så da får det vente litt med diff og gir olje, til jeg har funnet noen planker å kjøre på Så etterpå, så går det over til plugger, NGK åffkårs Har sett verre plugger, men bytter for det om Så er det over til kjekkere ting! Eneste minus her, er jo at det er noen spesielle fester i BMW'n som ikke passet disse høyttalerene, så jeg fikk ikke bytta de alikevel Men er grei nok lyd i fra før, så får se om jeg gidder å bytte Så mer kjekke ting Her passet dog ikke diameteren på KN filteret, så det får vente! Men til forsterken, følger det alltid med mindre kjekke ting, lednings strekking.. Blir alltids litt mye lednigner og Når jeg var ferdig, så måtte jeg jo se hvordan det hadde sett ut med felgene jeg hadde på E39'n.. og selv om jeg VISTE det ikke gikk å ha felgene på, da disse er ET15 og e36 har vel litt over ET35 en plass? syns jeg å huske:P Så MÅTTE jeg jo prøve På bilde så har jeg enda jekken under bilen, og 5 cm igjen å gjekke ned! Og dekke stakk ca 2 cm utfor hjulbuen Det var det for idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Grattis med cab Jeg kan skrive under på at du kommer til å kjøre mer enn du har godt av Blir spennende å se fremdriften med bilen, så du får holde oss oppdatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Gratulerer med 3-serie cab Du kommer til å bli strålende fornøyd! Har en slik selv, og jeg elsker den Blir spennende å se på planene dine fremover. Hold oss oppdaterte Lykke til med konge bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2009 Takk Kommer nok til å kjøre litt mye ja ^^ Ute å rånte i 5 grader igår, uten tak.. Det var _faktiskt_ ikke SÅ kaldt, med varmen på fullt.. Men jeg tror jeg venter på 10+ grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet Februar 24, 2009 Share Skrevet Februar 24, 2009 Funker fint å kjøre i 5 grader hvis du har windshot i tillegg Gratulerer med cab! Får mye morro med denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 Da har jeg satt på sommersko Ene vinterhjulet punkterte, så da var det like så greit Er noen 17" zito av ukjent slag.. Og så har jeg handlet ting til vårpuss Alt i Sonax PremiumClass CarnaubaCare Voks (Dyr som F***) Leather Care foam (Renser skinn) Skinnfornyer (ikke sonax, husker ikke merket..mmmm mykt skinn) Glansshampoo Vinylwipes til dash Vindusrens Vaffelsvamp Vaskekost Tørkefille Sånn vannskrape Dekkglans Plasticrenovator Flekkfjerner(som tar vekk bonevoks å sånt fra lister osv) Motorrens Xtreme Felgrens Tekstilrens Klarsikt Så nå venter jeg på siste helga i Mars, så er et vårpuss! Tror jeg skal stikke ut å ta noen bilder av bilen med sommerfelga, trist at jeg vaska bilen igår så er den såpass skitten idag :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2009 Fikk tatt et par kjappe bilder av bilen me felger på, tror det er Zito Titan, noen som har peiling på det? *-) Er litt skjeivt der jeg parkrer, så det er egentlig litt bedre plass i hjulbuen bak, sånn jeg akuratt får fingen imellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå