arnesh Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Hei Har en kompis som kan tectylere bilen underfra, men en annen kompis snakket noe om at man burde kanskje vente til snøen er borte, med tanke på vann og eventuelt salt som sitter fast under bilen kan skade bilen mer etter at man har tectylert den. Altså at man "sprayer" tectylen over det og at det ruster mer. Burde jeg vente, eller bare å kjøre på?
Simpel Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Hva med å spyle av under og tørke skikkelig før det tectyleres? Vann og drit er det jo på sommeren og.
Hauso Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 du burde hvertfall spyle godt under bilen og der det skal tectyleres.. men ville tro det kanskje er bedre å vente. saltet og dritten lurer seg innimellom overalt:p
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Det må rengjøres før behandling. Selv vil jeg anbefalle oljebehandling istede, oljen trenger seg inn og stopper eventuell rustdannelse. Tectyl legger seg bare på utsiden og lar rusten jobbe ifred på innsiden.... Oljebehandlig må gjentas mye oftere, men helt klart mer effektivt....
Galro Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Siden det allerede dukket opp en tråd om behandling av undersiden av bilen og jeg vurderer å gjøre noe slikt før første gang, sniker jeg inn et spørsmål: Hva er normal pris på oljebehandling, hvem driver med det og hvem er å anbefale?
arnesh Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Skrevet Februar 23, 2009 Hmm ok, tipper jeg vasker den ordentlig under og lar den tørke. Får det ganske billig, betaler bare for tectylen. Men oljebehandling har jeg ikke hørt så mye om. www.google.com <-- min beste venn
Eksos Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Det må rengjøres før behandling. Selv vil jeg anbefalle oljebehandling istede, oljen trenger seg inn og stopper eventuell rustdannelse. Tectyl legger seg bare på utsiden og lar rusten jobbe ifred på innsiden....Oljebehandlig må gjentas mye oftere, men helt klart mer effektivt.... Owatrol olje du tenker på? Har selv jobba på tectylverksted inntill nå nylig, tectylerer aldri over rust, da må det sandblåsest først.. Bilen MÅ naturligvis rengjøres skikkelig under først.. På jobb brukte vi valvoline sin "Naturèn" for å løse opp dritt og lort, for så å gå over med varmtvanns-steamer etter ca. 15 min.. Dette tar stort sett det meste, om nødvendig kan prosedyren gjenntas.. Husk å bruke tynntflytende tectyl over hele bilen først, denne trekker inn i krinkler og kroker, og er den viktigste tectylen.. Den tyktflytende legger du på i etterkant. På jobb spruta vi den overalt, men bak innerskjermene er det strengt tatt ikke nødvendig siden slitasjen der er minimal..
ullsokken Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Hadde tenkt til å behandle før snøen og alt saltet kom, men hadde plutselig ikke råd. At BMW eiere ikke har råd høres vell egentlig veldig teit ut, men desverre er det sikkert alt for mange av oss som har det sånn. Men da jeg tittet litt rundt så fant jeg ut (for oss som bor i indre østfold eller de som bare gidder reise litt lengre) jeg skulle gå for noe som heter rustcheck. DA jeg kom til stedet spurte jeg om "tectyl behandling" men fikk svaret at de ikke har det. Men de hadde rustcheck, noe som jeg fikk intrykk av at var noe av det samme men bare et annet navn og mente de var bedre.. (virket veldig som om navnet tectly var bannet på området) Uansett, titt litt på det, de mener iallfall at det ikke stenger inne vann men at oljebehandling gjør det.. Vet ikke jeg, er ikke expert det der. http://www.rustcheck.no/?pageid=3011 http://www.rustcheck.no/img/brosjyr.jpg
S.Arnesen Skrevet Februar 23, 2009 Skrevet Februar 23, 2009 Owatrol olje du tenker på? Har selv jobba på tectylverksted inntill nå nylig, tectylerer aldri over rust, da må det sandblåsest først.. Hva oljen de bruker heter har jeg aldri brydd meg noe om å sjekke opp. Far min har oljebehandlet alle bilene han har hatt, og han har aldri hatt problem med rust. Angående behandling av rust før tectylering så virker det som om de fleste sjappene som utfører denne jobben sjeldent tar seg så god tid på en jobb at de sandblåser og behandler områdene som har blitt angrepet... Hva en oljebehandling vanligvis koster vet jeg ikke helt, selv gir jeg 500kr til en venn av familien som driver med det.... Uansett, titt litt på det, de mener iallfall at det ikke stenger inne vann men at oljebehandling gjør det.. Vet ikke jeg, er ikke expert det der. http://www.rustcheck.no/?pageid=3011 http://www.rustcheck.no/img/brosjyr.jpg Jeg sjekket opp dette i våres, men de kom med så mye rare og motsigende "fakta" og påstander at jeg gikk for den god gamle og velutprøvde oljebehandlingen istede....
E46Johnny Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Det må rengjøres før behandling. Selv vil jeg anbefalle oljebehandling istede, oljen trenger seg inn og stopper eventuell rustdannelse. Tectyl legger seg bare på utsiden og lar rusten jobbe ifred på innsiden....Oljebehandlig må gjentas mye oftere, men helt klart mer effektivt.... Jeg vet at tectyl først vasker og tørker bilen under. deretter blir det sprøytet på en penetrerende olje/tynnvoks som trenger inn i kriker og kroker, og der etter blir slitesjiktet lagt på. BMWCCN/rogaland var en kveld på besøk hos Nærbø antirust og fikk en gjenomgang av hva som ble gjort. Men som ved alt arbeid er den eller di som gjørjobben minst likeviktig, det finnes desverre mange useriøse aktører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå