AlXz Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Har en M50B20 motor fra en E34 som nå skal inn i en E36. Hva må jeg bytte på motoren? Har mye av delene, men ikke helt 100% sikker på om jeg har alt. - Bunnpanne - Oljesil - Peilepinne-rør/pinne - Motorarmer - Motorlabber - Skulpedeksel + brakett til oljesil Hvilke hull i blokka festes E36 motor-armene i ??? Har kjøpt ny pakning til oljesil, ny bunnpanne-pakning, ny oring til peilepinne-rør/bunnpanne, ny oring til peilepinne. Mer jeg trenger å bytte ut??? Tusen takk for svar
AlXz Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Er til E36 dette her håper jeg: (??)
oddis Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Det sitter normalt en brakett på veivlageroverfallet ja, som er støttebrakett for oljesila i E36. Denne må du skru ut de to boltene på veivlageroverfallet for å feste. Mulig det går ann å kjøre uten, om det ikke flekser så mye. Men kan nok værer risky hvis oljesila skulle løsna og begynne å lekke i pickuplinjen, med de følgende det kan medføre..
AlXz Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Det sitter normalt en brakett på veivlageroverfallet ja, som er støttebrakett for oljesila i E36. Denne må du skru ut de to boltene på veivlageroverfallet for å feste.Mulig det går ann å kjøre uten, om det ikke flekser så mye. Men kan nok værer risky hvis oljesila skulle løsna og begynne å lekke i pickuplinjen, med de følgende det kan medføre.. Hvis du ser på de to nederste bildene, så har skulpedekselet mitt til E36 et feste som ser ut til å passe med sila..., så da er vel denne braketten det er snakk om å se bort i fra ???
AlXz Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Det var for godt til å være sant ja. (At jeg ikke trengte braketten fra veiva..) Skulpedekselet jeg har kjøpt (som skal komme fra E36), passer ikke. :/
ojstejn Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Det skulpedekselet du snakker om her, passa lett på min motor! Men jeg lurer på, MÅ jeg bytte ledningsnett til et fra en e36? Eller er 'plug & play' ? Noen som vet??
AlXz Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Det skulpedekselet du snakker om her, passa lett på min motor!Men jeg lurer på, MÅ jeg bytte ledningsnett til et fra en e36? Eller er 'plug & play' ? Noen som vet?? Åssen motor har du?? Årsmod og info?? Mener jeg har hørt man kan bruke E34 motor-ledningsnett. Men da vil jo rele-ene ligge ved hjernen istede, og kanskje bli litt feilplassering rundt om kring..., noen som kan bekrefte om dette er riktig?? Noen her som har bilder av m50 med E36 motorfester/armer som jeg kunne fått se?? Skulle gjerne visst helt eksakt hvilke hull de festes i. Takk
ojstejn Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Åssen motor har du??Årsmod og info?? Har en m50b20 motor fra en e34 93' modell jeg hadde tenkt å smelle i en 1991 e36 (320i).
AlXz Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Da fikk jeg endelig tak i skulpedeksel som passer med gjengene, og brakett til oljesila Noen som har tall på moment de to skruene som braketten festes i er?? (veiv greiene..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå