Gå til innhold

Ombygg av E34 motor for å passe i E36 (M50)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en M50B20 motor fra en E34 som nå skal inn i en E36.

Hva må jeg bytte på motoren?

Har mye av delene, men ikke helt 100% sikker på om jeg har alt.

- Bunnpanne

- Oljesil

- Peilepinne-rør/pinne

- Motorarmer

- Motorlabber

- Skulpedeksel + brakett til oljesil

Hvilke hull i blokka festes E36 motor-armene i ???

Har kjøpt ny pakning til oljesil, ny bunnpanne-pakning, ny oring til peilepinne-rør/bunnpanne, ny oring til peilepinne.

Mer jeg trenger å bytte ut???

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Det sitter normalt en brakett på veivlageroverfallet ja, som er støttebrakett for oljesila i E36. Denne må du skru ut de to boltene på veivlageroverfallet for å feste.

Mulig det går ann å kjøre uten, om det ikke flekser så mye. Men kan nok værer risky hvis oljesila skulle løsna og begynne å lekke i pickuplinjen, med de følgende det kan medføre..

Skrevet
Det sitter normalt en brakett på veivlageroverfallet ja, som er støttebrakett for oljesila i E36. Denne må du skru ut de to boltene på veivlageroverfallet for å feste.

Mulig det går ann å kjøre uten, om det ikke flekser så mye. Men kan nok værer risky hvis oljesila skulle løsna og begynne å lekke i pickuplinjen, med de følgende det kan medføre..

Hvis du ser på de to nederste bildene, så har skulpedekselet mitt til E36 et feste som ser ut til å passe med sila..., så da er vel denne braketten det er snakk om å se bort i fra :-) ???

Skrevet

Det var for godt til å være sant ja.

(At jeg ikke trengte braketten fra veiva..)

Skulpedekselet jeg har kjøpt (som skal komme fra E36), passer ikke. :/

njeucgawt82i7fuz6lr9.jpg

st59xxyhh2nyliqc221v.jpg

96iaf6d7uw5cosvsrccw.jpg

Skrevet

Det skulpedekselet du snakker om her, passa lett på min motor!

Men jeg lurer på, jeg bytte ledningsnett til et fra en e36? Eller er 'plug & play' ?

Noen som vet??

Skrevet
Det skulpedekselet du snakker om her, passa lett på min motor!

Men jeg lurer på, jeg bytte ledningsnett til et fra en e36? Eller er 'plug & play' ?

Noen som vet??

Åssen motor har du??

Årsmod og info??

Mener jeg har hørt man kan bruke E34 motor-ledningsnett.

Men da vil jo rele-ene ligge ved hjernen istede, og kanskje bli litt feilplassering rundt om kring..., noen som kan bekrefte om dette er riktig?? :-)

Noen her som har bilder av m50 med E36 motorfester/armer som jeg kunne fått se?? Skulle gjerne visst helt eksakt hvilke hull de festes i.

Takk :-)

Skrevet

Da fikk jeg endelig tak i skulpedeksel som passer med gjengene, og brakett til oljesila :-)

Noen som har tall på moment de to skruene som braketten festes i er?? (veiv greiene..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...