Jump to content

slett


E28 TURBO
 Share

Recommended Posts

Har fått problemer med at motoren har begynt å drepe plugger. Har prøvd både sølv plugger og platina.

Dette skjedde med gammelt og nytt mapp. Etter at jeg byttet turbo og øket ladetrykket. Har bygd om til msd tenning likevel dreper den pluggene etter noen kaldstarter og ca 20-50mil kjøring.

Med gammelt mapp lå arp på ca 13 nå ligger det på 12.8 og ned i 11,5 over 4500 o min.

Da jeg hadde litt tenningsbank med gammelt mapp.

Noen som har peil?

Link to comment
Share on other sites

Kan legge til at med gammel turbo en kkk27 så gikk bilen 15k km uten et feilslag.

Har lurt litt på om det kan være at den er veldig fet på kald motor? De pluggene som er i sykkelen er vare på d. Men samtidig gikk jo bilen dritrå ved første oppstart ifjor og med de samme pluggene gikk den som sagt hele sommeren. Så de burde jo tåle litt. Det var platina, men nå har den spist opp et sett av hver, platina og sølv. Hva mener dere er best av de? Event andre plugger jeg bør prøve. Begge var bosch

Link to comment
Share on other sites

Det er d rare. De er ikke spist opp ser greie ut. Kjørte den i benk nå sist hos ringstad og fikk litt fusk på siste run..

Med banke sensor og alt skulle tro han hørte d hvis den banka da..

Ok, i stede for å si drepe plugger sa jeg spiste plugger :lol:

Hvordan topp pakking kjører du?

Banke sensor sier i fra ja, så da er det utelukket.

Hadde sett på åpningen på pluggen, sett den på 0,5 så er du sikker.

Er pluggene veldig sota?

Vis den drukner i bensin, så tar dette og knekken på plugger.

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke veldig sota. Vet ikke om den er veldig fet som kald. Men Skal sjekke det med åpninga. Bilen går ellers fint når den går rolig og er med på 1 og 2 gir. Men 3 og oppover kommer fusken.. Virker som jo mer ladetrykk jo værre blir d.:-( Takk for alle svar så langt!:-)

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke veldig sota. Vet ikke om den er veldig fet som kald. Men Skal sjekke det med åpninga. Bilen går ellers fint når den går rolig og er med på 1 og 2 gir. Men 3 og oppover kommer fusken.. Virker som jo mer ladetrykk jo værre blir d.:-( Takk for alle svar så langt!:-)

Er nok åpningen da.. hadde samme problem tidligere.

Jeg måtte helt ned i 0,45 i åpning.

Mye lader du?

Link to comment
Share on other sites

1,5 men når når det er våt når jeg sjelden så høyt før det slipper. Må da opp på (3)

4 5

Tror du jeg bør prøve på de pluggene jeg har eller bør jeg kjøpe nye og prøve på de. Hva er bakdel med lite åpning? Sliter mer på plugg?

Bakdelen er mindre gnist.

Fordelen er at det skal mere til får at turboen klarer å blåse vekk ginsten.

Levetid,.. det veit jeg ikke.

Skifta alldri på min med denne åpningen.

1 og 2 gir får du 1,5 bar der.. eller kommer dette først i 3 gir?

Link to comment
Share on other sites

opp mot 1,3 1,4 på 3 gir og da fusker den, eller river løs og begynner å spinne. Hadde det vært tørt ville jeg nok fått fult ladetrykk i 3. gir

Tror du pluggene jeg har kanskje er hele da? eller bør de byttes og så justere de. Hehe er jo egentlig bare å prøve.. hehe

Link to comment
Share on other sites

opp mot 1,3 1,4 på 3 gir og da fusker den, eller river løs og begynner å spinne. Hadde det vært tørt ville jeg nok fått fult ladetrykk i 3. gir

Tror du pluggene jeg har kanskje er hele da? eller bør de byttes og så justere de. Hehe er jo egentlig bare å prøve.. hehe

Jeg trur åpningen gjør dette.

Prøv med de du har.

Jeg hadde ikke MDS tenning hadde orginal m50 coiler.

Mds skulle jo klart dette, men koster ingenting å prøve.

Min oppførte seg helt fint i benken, så når jeg skulle prøve på veien begynte den å fuske, også på 3 og resten av gira.

Ser jo nå du skriver mls.. er det ikke pluggene er det at det lekker mellom lagene. Hvordan er tempen på motoren når dette skjer. Stiger vanntempen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...