E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Har fått problemer med at motoren har begynt å drepe plugger. Har prøvd både sølv plugger og platina. Dette skjedde med gammelt og nytt mapp. Etter at jeg byttet turbo og øket ladetrykket. Har bygd om til msd tenning likevel dreper den pluggene etter noen kaldstarter og ca 20-50mil kjøring. Med gammelt mapp lå arp på ca 13 nå ligger det på 12.8 og ned i 11,5 over 4500 o min. Da jeg hadde litt tenningsbank med gammelt mapp. Noen som har peil?
MotorViagra Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Tenningsbank tar fort knekken på plugger.. Noe annet veit jeg ikke.. har du bilde av en plugg som er spist opp. Kansje enklere å komme med forslag da
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Det er d rare. De er ikke spist opp ser greie ut. Kjørte den i benk nå sist hos ringstad og fikk litt fusk på siste run.. Med banke sensor og alt skulle tro han hørte d hvis den banka da..
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 På pluggene. Har ikke rørt de etter innkjøp. Satte de rett inn. Hva avgjør event hvor mye åpning?
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Kan legge til at med gammel turbo en kkk27 så gikk bilen 15k km uten et feilslag. Har lurt litt på om det kan være at den er veldig fet på kald motor? De pluggene som er i sykkelen er vare på d. Men samtidig gikk jo bilen dritrå ved første oppstart ifjor og med de samme pluggene gikk den som sagt hele sommeren. Så de burde jo tåle litt. Det var platina, men nå har den spist opp et sett av hver, platina og sølv. Hva mener dere er best av de? Event andre plugger jeg bør prøve. Begge var bosch
MotorViagra Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Det er d rare. De er ikke spist opp ser greie ut. Kjørte den i benk nå sist hos ringstad og fikk litt fusk på siste run..Med banke sensor og alt skulle tro han hørte d hvis den banka da.. Ok, i stede for å si drepe plugger sa jeg spiste plugger Hvordan topp pakking kjører du? Banke sensor sier i fra ja, så da er det utelukket. Hadde sett på åpningen på pluggen, sett den på 0,5 så er du sikker. Er pluggene veldig sota? Vis den drukner i bensin, så tar dette og knekken på plugger.
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Nei ikke veldig sota. Vet ikke om den er veldig fet som kald. Men Skal sjekke det med åpninga. Bilen går ellers fint når den går rolig og er med på 1 og 2 gir. Men 3 og oppover kommer fusken.. Virker som jo mer ladetrykk jo værre blir d. Takk for alle svar så langt!
MotorViagra Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 Nei ikke veldig sota. Vet ikke om den er veldig fet som kald. Men Skal sjekke det med åpninga. Bilen går ellers fint når den går rolig og er med på 1 og 2 gir. Men 3 og oppover kommer fusken.. Virker som jo mer ladetrykk jo værre blir d. Takk for alle svar så langt! Er nok åpningen da.. hadde samme problem tidligere. Jeg måtte helt ned i 0,45 i åpning. Mye lader du?
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 1,5 men når når det er våt når jeg sjelden så høyt før det slipper. Må da opp på (3) 4 5 Tror du jeg bør prøve på de pluggene jeg har eller bør jeg kjøpe nye og prøve på de. Hva er bakdel med lite åpning? Sliter mer på plugg?
MotorViagra Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 1,5 men når når det er våt når jeg sjelden så høyt før det slipper. Må da opp på (3) 4 5 Tror du jeg bør prøve på de pluggene jeg har eller bør jeg kjøpe nye og prøve på de. Hva er bakdel med lite åpning? Sliter mer på plugg? Bakdelen er mindre gnist. Fordelen er at det skal mere til får at turboen klarer å blåse vekk ginsten. Levetid,.. det veit jeg ikke. Skifta alldri på min med denne åpningen. 1 og 2 gir får du 1,5 bar der.. eller kommer dette først i 3 gir?
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 opp mot 1,3 1,4 på 3 gir og da fusker den, eller river løs og begynner å spinne. Hadde det vært tørt ville jeg nok fått fult ladetrykk i 3. gir Tror du pluggene jeg har kanskje er hele da? eller bør de byttes og så justere de. Hehe er jo egentlig bare å prøve.. hehe
E28 TURBO Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Skrevet Februar 24, 2009 Hadde du msd tenning? Eller tilsvarende. Trodde det skulle være gnist i massevis med ei sånn kraftig tenning Jeg har MLS topp pakning 1,88mm
MotorViagra Skrevet Februar 24, 2009 Skrevet Februar 24, 2009 opp mot 1,3 1,4 på 3 gir og da fusker den, eller river løs og begynner å spinne. Hadde det vært tørt ville jeg nok fått fult ladetrykk i 3. girTror du pluggene jeg har kanskje er hele da? eller bør de byttes og så justere de. Hehe er jo egentlig bare å prøve.. hehe Jeg trur åpningen gjør dette. Prøv med de du har. Jeg hadde ikke MDS tenning hadde orginal m50 coiler. Mds skulle jo klart dette, men koster ingenting å prøve. Min oppførte seg helt fint i benken, så når jeg skulle prøve på veien begynte den å fuske, også på 3 og resten av gira. Ser jo nå du skriver mls.. er det ikke pluggene er det at det lekker mellom lagene. Hvordan er tempen på motoren når dette skjer. Stiger vanntempen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå