Gå til innhold

E39 525tds motorproblemer


TDV
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 525tds E39 som slokner til tider.. skjer helt uten videre. på jamn kjøring, av og til under gass pådrag..

har vert på bmw førde å fått diagnose. dei sa att elektronikken i dieselpumpa var gåen og måtte bytte diesel pumpa til en sum av 18 000,-

men so tok eg en diagnose på carsoft sjølv for å sjekke og då sa den att motorstyringa (som ligge oppe til høgre under ett deksel i motorrommet) var det ein feil på.

Noken andre som har hatt liknande problemer?

noken kjent feil med 525 tds?

Noken som har en motorstyring til dinna bilen liggande som eg kan få kjøpt? Bor i Selje i Sogn & Fjordane so om du bur i sogn og fjordane å eg kunne fått lånt en motorstyring for å prøve hadde vert kjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ett lite skudd i blinde dette her, siden de har funnet noe annet på diagnose.

Men jeg ville ha prøvd å bytta hjelpepumpa i tanken først, dersom motoren kutter helt / må startes på nytt.

Har du dette problemet når du har over halvfull tank også?

Dette er hvertfall ett kjent problem på tds motorene, og heldigvis ikke så kostbart. ( Under 2000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw. til tider når eg cluther ut. så virker det som motoren går bare på 5 sylindre. rister å hutrer noe fælt.

samme skjer om motoren går normalt på tomgang. og eg presser pedalen inn 3mm slik att turtallet stiger til ca 750. då begynner den på samme måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...