Gå til innhold

Hvor sitter ERG ventilen på E36 328??

carlhaakon
 Share

Anbefalte innlegg

hei jeg har lenge hatt problemer med at bilen min sperrer på 5000. grunnen til dette er at jeg mangler ERG ventil. har også lenge lett på sider etter hvor denne sitter men finner ingen ting. kan noen hjelpe meg med og finne bilde eller eventuelt link til GS hvor denne delen sitter?

MVH Carl Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dette er problemet?

EGR(Exhaust Gass Reduction) er en ventil som slipper eksos fra eksosmanifoilen og inn i innsuget for å senke forbrenningstemperaturen slik at det utvikles mindre NOx.

Så skal du finne EGR-ventilen, så må du finne et rør som går fra eksosmanilen og til innsuget. Trodde EGR kun var på diesel.

RS

hei jeg har lenge hatt problemer med at bilen min sperrer på 5000. grunnen til dette er at jeg mangler ERG ventil. har også lenge lett på sider etter hvor denne sitter men finner ingen ting. kan noen hjelpe meg med og finne bilde eller eventuelt link til GS hvor denne delen sitter?

MVH Carl Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dette er problemet?

EGR(Exhaust Gass Reduction) er en ventil som slipper eksos fra eksosmanifoilen og inn i innsuget for å senke forbrenningstemperaturen slik at det utvikles mindre NOx.

Så skal du finne EGR-ventilen, så må du finne et rør som går fra eksosmanilen og til innsuget. Trodde EGR kun var på diesel.

RS

MVH Carl Haakon

kommer opp hver gang jeg kjører diagnose ja, så sletter jeg feilmelingen og da kommer den ikke opp igjen. men så fort jeg girer til 3 giret og drar den ut kommer sperra på 5000 og da kommer ERG ventil opp i diagnosen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du missforstår, eller så missforstår jeg! Har vært å sett på tegningene og på en E36 328i så finnes det ingen EGR-ventil.

RS

MVH Carl Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du missforstår, eller så missforstår jeg! Har vært å sett på tegningene og på en E36 328i så finnes det ingen EGR-ventil.

RS

MVH Carl Haakon

Jeg har kjørt diagnose på bilen hos mekanomen. da kommer det opp at denne delen mangler på diagnosen. har selv papirer på det og der står det at ERG ventil har feilen. og jeg har selv ikke finni den på tegningene GS har på 328, så begynner og bli litt frustrert selv hehe. så derfor jeg spør her siden jeg har drivi så lenge og lett etter den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trust me! Det er ingen EGR-ventil!

Kanskje du bør stikke innom et annet verksted og ta ny diagnose. Helst et BMW-verksted som da vet hva feil-meldingen egentlig betyr.

RS

RS

MVH Carl Haakon

Jeg har kjørt diagnose på bilen hos mekanomen. da kommer det opp at denne delen mangler på diagnosen. har selv papirer på det og der står det at ERG ventil har feilen. og jeg har selv ikke finni den på tegningene GS har på 328, så begynner og bli litt frustrert selv hehe. så derfor jeg spør her siden jeg har drivi så lenge og lett etter den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...