Kimmy Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Hei, får snrt tak i enn M3 3.2 97mod som skal bygges om til banebil. Tenkte å hive turbo i denne og lurer på hvor mye hester som er forsvarlig å ta ut av standard motor (la oss nå si att alt er 100% fra før) Hvor mye drivverk tåler, clutch blir erstattet med sinter. Hadde vertfall tenkt meg 400 på hjul.. vill ikke tro dette er umulig, eller?? takker for alle svar...
oddis Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 Du bør ikke overlade en orginal S50 motor. Det er marginaliserte deler orginalt, og finnes knapt en motor som er overladet orginal som ikke raste etter kort tid. Kjøp smidde stempler og skru den opp til 1 bar, så begynner moroa.
jaguar Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 de er for høy kompresjon for å overlade på bensin ja, men du kan no prøve å bruke e85 da, den er meire bankefast.du ska no klare en 5-600 hk på orginal innmat
Kimmy Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 ok, da er det egentli bare å senke komprosjonen med andre stempler og kjøre på da?
jaguar Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 du bør være litt motorkyndig for å skru på disse motorene, for di er veldig vanskelige å skru på og veldig dyre deler hvis en ødelegger noe....
Kimmy Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 du bør være litt motorkyndig for å skru på disse motorene, for di er veldig vanskelige å skru på og veldig dyre deler hvis en ødelegger noe.... har vært bilmekaniker hos audi/skoda i 8år, så jeg tror nokk jeg vill få det til (eller ikke, time will show) men må først få hjem denne bilen da, står foreløpig i tyskland, med bakskade...
jaguar Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 ok...da er de ikke noe problem, kjøre på!! tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt...
oddis Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der. Hva slags komp kjører du på? Når får du ladd på GT40n? Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen. M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna?
Kimmy Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt... hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag
Kristov Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 tok min motor som vrak til de den er i dag, 767hk/910nm....kosta sikkert 100-120tusen bare i deler da, pyttpytt... hehe, hadde nå tenkt på et "snilt" oppsett, gidder ikke bruke 1000vis av kroner på enn bil som mest sansyligvis blir vraka første banedag Da kan du like godt legge fra deg de planene - på disse motorene gjør man det skikkelig ellers så lar man være er mitt tips.
E30_Dale Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Kan si meg enig der, bruker ikke S maskineri bare for å gjøre noe halveis. Da skal man gjøre det skikkelig, selvsagt som koster:-)
jaguar Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Fortell gjerne litt mer om motoren din jaguar. Så såvidt profilen din på sommertreff-siden, men det står ikke så mye detaljer der.Hva slags komp kjører du på? Når får du ladd på GT40n? Ser du også har sveisa om vannrøret bak ved toppen, har du noen problemer med at det bygger seg opp trykk i kjølevannet? Vet flere har slitt med det etter "reversing" av vannflowen. M20 motofestevinkel? Sveist om bunnpanna? jeg kjører med Wiseco stempel på 8,8 i komp. de er nokk ikke vannrøret du har sett næi..... ingen problemer med kjølinga... kjører med M20 motorvinkel ja og tørrsumpsmøring på en ombygd m50 bunnpanne
oddis Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Orginalt kommer vannrøret ut på eksossiden av motoren (langs baksiden av toppen). Jeg ser du har ekspansjonstanken på innsugssiden, noe som må bety at du har sveisa om/modda benden på vannrøret? Tørrsumpsmøring ja, er det noe spesielt 'kit' du har brukt? Vil gjerne se mer bilder! Legg ut en detaljert tråd med mye bilder, så vi alle kan få se på denne råe farkosten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå