morken Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 vil en orginal bunndelen i en slik motor tåle en ca 250 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Jo det håller. Det kan vara bra att köra med ett turbochip eller på annat sätt backa tändningen bara. Så att du blir av med spikningar osv och att det tål laddtryck. Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Org bunndel er kjent for å tåle opp til 400. Men det blir som Fekzen sier at det er dønn viktig med kontroll på motorstyring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morken Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2009 tåler såpass ja. Tenkte jeg skulle bruke ei tykkere topp pakning får å få senket kompen litt. Men trenger jeg andre dyser eller vil de orginale gi nok når man ikke skal ha mer effektøkning en ca 50-60hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver87 Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 bumper denne, orginal bunndel hva ligger i det? org motor? nå spør jeg dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 7, 2009 Share Skrevet Mars 7, 2009 bumper denne, orginal bunndel hva ligger i det? org motor? nå spør jeg dumt..[/quoteat motoren har orginal innmat fra frabrikk. aldså ikke monterte smidde deler Feks. Budel er der. veiv råder osv sitter aldså på bunnen av motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver87 Skrevet Mars 8, 2009 Share Skrevet Mars 8, 2009 med kit fra A dekk (garret t34 turbo) hvilket laddetrykk er oppnåelig med org motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 med kit fra A dekk (garret t34 turbo) hvilket laddetrykk er oppnåelig med org motor? Oppnålig? Hva du kan klare og lade eller hva bunnen vil tåle? Som tidligere nevnt i tråden har folk kjørt 400 hk på orginal bunn i b25 motoren.. Og for og oppnå denne effekten må man opp i ca 1 bar laddetrykk.. Men da må du ha datasprut eller meget bra omprogramert hjerne.. For får du tenningsbank på dette trykket så er det bare og vinke farvell til motoren.. Vet av folk som har laddet 1.6 på m50b25 uten vanos med helt urørt motor og e85.. funket godt i 1 mnd å så ble topp pakningen blåst ut.. Da hev vi av toppen og planet den og satte på en 3 mm mls og limet den.. Tror motoren eksisterer den dag i dag.. Står vel på palle nå da bilene den har stått i har lei tendens til og ende opp som spiker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107945 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver87 Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 det var hva bunnen vil tåle jeg var ute etter:) Datasprut vs turbochip? erfaringer der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver87 Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Mars 9, 2009 Share Skrevet Mars 9, 2009 Jag har gjort turbochip till M50B25 där man har laddat 1 bar på bensin utan att göra några invändiga motorändringar så som tex kolvar,stakar osv. Med backad tändning kan vi anta att grundeffekten sjunker lite, så bör iallafall röra sig om 350hk på 1 bar. Och som ovan nämnt så kan man ladda ännu mer på E85. Det viktiga är att man har ordning på inställningarna. Man får inte ha för aggressiv tändning och så måste man ha anpassade bränslemappar efter de större spridarna. Mvh Adde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morken Skrevet Mars 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2009 hvordan vil ix driverket like 300 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå