Gå til innhold

E34 540 kompressor problemer


prohognes
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 540 med kompressor kitt fra vortec. Bilen startet med å fjuske på høyt turtall. Nå går den ikke på tomgang. Bruker nesten 4 liter på små kjøring og 2 liter på lang kjøring. Brukte 1.3 på små kjøring og 0.8 på lang kjøring før.

Har tatt diagnose. Fikk opp feil verdier på luftmassemåler og feil på lamda1. Nullstillte og da kom lamda feilen bort.

Prøvde en annen massemåler men ingen forskjell.

Byttet plugger og alt av vakum slanger + div...

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. :)

Har snakket med ess. Manglet vist en motstand på den gule og gråe ledningen fra massemåler til hjernen.

Den blir sendt i dag:)

Men lurer også på om noen vet om jeg må gjøre noe får å få bilen godkjent med kompressor? Er E34 m5 3.8 understell og bremser på bilen.

Har også en E21 2.6l med turbo. Hva som trengs å gjøres for å få denne godkjent?

Mvh Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå fungerer bilen som ei kule, etter at jeg fikk montert motstanden.

Men, den bruker MYE bensin endea( 4liter på små kjøring 2 liter på lang kjøring) og går litt ugjevnt på tomgang noen ganger.

Kan det være lambdasondene som er defekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet nye lambdasonder. Nå går bilen helt fint på tomgang, men vet ikke hvor mye bensin den bruker enda.

Kjørt bare 2mil etter lambda bytte.

Lukter mye bensin ut av eksosen enda.

Bestillte tempføler i dag, greit å få byttet det så vet jeg at d er i orden.

Tempføleren står i radiatoren ja?

Takker for god info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det du kunne ha gjort er jo å demontere kompressorkittet og selge det til meg. ;)

ang. godkjenning tror jeg det kan bli veldig vanskelig siden E34 aldri ble levert med noe mer effekt enn 340hk. selvfølgelig kunne du ha montert et digert drivhjul til pressa og senket trykket til 0,2 bar for så å få den benket til under 340hk, men tviler på at de går med på det.

hvis du finner tråden til E36cab1 hvor han bygger en E34 med V12 og twinturbo har han skrevet en del om sine konverseringer med BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stod i radiatoren ja :)

Sikker på det du? Givere til el.kjølevifte pleier å stå i radiator,men motortemp.føler til ECU og instr.bord står som regel på motor en plass.

Hvor mangen ledninger var det på denne og stod den montert oppe eller nede på radiator?

Og som S.Hafsmo sier,største utfordringa med bil av årsmodell 89 eller nyere(kat) er avgasskrava ved montering av kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...