Driv3r Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Hei som sagt so har eg bytta startmotor på ein 93 Bmw 320i. Den fusker no på tomgang, etter at eg har hatt av innsuget og bytta startmotor og kjøleslanga. Rekner med at det då er falsk luft ein plass. viss eg ikkje finner ut av det so blir det å ta av innsuget igjen og sjekke alt, men etter luftfilteret og inn til gassspjeldet og innsuget under, er der 2 koblinger til gummislangen. Der er kun 1 gummislange som er kobla til, det andre holet er åpent, eg fann ikkje den 2 slangen om det har vore 2 slanger der, det eg lurer på er, ka eventuelt skjer om den slangen ikkje er kobla på? Då eg trur det er at den andre slangen ligger å lurer ein plass nede i motorrommet. Det blir vel til at eg må skru av innsuget igjen og sjekke alt. takker for eventuelle svar som gjer at eg slepper å ta av innsuget igjen om det er ein vakum slange eller noe som ikkje er kommen skikkelig på igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Hvis det er en åpen slangestuss på innsuget eller andre steder etter LMM vil den jo suge falskluft, det kan påvirke tomgangen. Du kan også ha glemt kontakten til tomgangsregulatoren, kontakten til kaldstartdysen, eller du kan rett og slett ha skadet pakningene til innsuget. Pakningene til innsuget bør egentlig byttes når man har av innsuget for å unngå falskluftproblemer, selv om det som oftest går greit å la vær. Men sjekk alt av kontakter, slanger og slikt før du går igang med å ta av innsuget, kan være noe helt enkelt som gjør at den ikke vil gå på tomgang I verste fall så er den bare sur på noen sylindre og blir frisk av seg selv etter en kjøretur, men dette kjenner du sikkert litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driv3r Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2009 Eg og trur det er eit enkelt bagatell.. Derfor eg spørr om tips, for bilen går som ei kule når eg kjører, det er kun tomgang den fusker, over tomgang so fungerer bilen som normalt. dreger fint og alt, kickdown fungerer og. Gløymte å skrive det ovenfor hehe So rekner med at pakningene på innsuget er i orden, siden bilen går som ei kule over tomgang. Men skal sjå nærmere på det i helga... Alle kontaktene er kobla på, det er eg 100% sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå