EBørøsund Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Hei å hå godtfolk Sliter med knirkelyd fra forrstillinga på e39n min. Var av med forrhjulene i går, prøvde å smøre opp de foringene jeg kom til, men de hjalp ikke. Lyden kommer når bilen fjærer, enten bremser, kjører over våre kjære farstdumper eller svinger... Kan noen hjelpe med? Hvor kommer lyden ifra?
Nytern Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Gåen bærekule. Må vel bytte hele armen. Bytta på min i sommer. Typisk at det knirker i dumper og når du legger over. Skikkelig ekkel lyd..
EBørøsund Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Har hatt ulyd i stabstagsforigene på gammelbilen, men synes denne lyden var metallyd...?
EBørøsund Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 Flere som støtter Nytern i hans bærekule teori? Får ikke mekka stort om dagen grunnet gips på høyre hånd, men vil bestille så jeg har den til gipsen er borte;) Edit: Delenummer 11 jeg trenger? http://images.bimmers.no/viewr.php?file ... 1jdjr5.gif
lloydsb Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 sliter også med litt knirking i forstillinga.. er foringene i styre stagene eller noe som er dårlig?? kommer som regler kun når jeg står stille og dreier på rattet, dvs når det er mest motstand.
-Vegard- Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 gåene fjærbeinslager? har selv en irriterans gummiknirkelyd grunnet gåene fjærbeinslager.
EBørøsund Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Skrevet Februar 28, 2009 Tårnlageret du tenker på? De virker taighte og fine de:)
Bjørner Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 på min hadde jeg en del knirk/kloink ved bremsing, aks, svining. Da var det et motorfeste som var gåd adundas.
E46Johnny Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Lenk armene på stabilisatorstaget kan knirke det samme gjeller alle kuler i hjulopphenget, et triks jeg gjorde på gamle bilen var å ta en tur på apoteket å kjøpe noen små kanyler og noen korte kraftige nåler, Sugde opp i kanylen prolong sin olje+ olje som er en olje med meget god evne til å motstå trykk og stakk så hull på gummien og sprøyta inn olje i alle kuler mens bilen sto på bukker og jeg svingte hjula frem og til bake. For å få olje til å gli rundt i lenkarmene til stabstaga må du kjøre en tur, har det vært veldig tørt må behandlingen gjentas flere ganger slik at nokk olje får fordelt seg rundt kulene.
-Vegard- Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Tårnlageret du tenker på? De virker taighte og fine de:) tenkte på det ja, de kan se fine ut men mine har lageret løsnet ifra gummien og dermed knirker det siden lageret sitter bom fast og vrir seg i gummien ved sving osv.
John Ragnar| Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Skal vel alltid knirke litt da, i en gammal tysker som har gått en kvart runde rundt jorda......
pallen Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Skal vel alltid knirke litt da, i en gammal tysker som har gått en kvart runde rundt jorda...... En kvart runde rundt jorda er ikke så langt, bare 10.000km. Har nok heller gått FLERE runder rundt jorda....
EBørøsund Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Mean radius 6,371.0 km[2] Equatorial radius 6,378.1 km[3] Polar radius 6,356.8 km[4] Ref Wikipedia
pallen Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Mean radius 6,371.0 km[2]Equatorial radius 6,378.1 km[3] Polar radius 6,356.8 km[4] Ref Breddegrad Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Gå til: navigasjon, søk Jordens koordinatsystem i lengdegrader og breddegrader. Punktet med koordinatene 0° N, 0° Ø.En breddegrad er en tenkt linje i jordens koordinatsystem som går parallelt med ekvator. Den andre aksen i dette koordinatsystemet kalles lengde eller meridian. Selve ekvator utgjør null-aksen, og lengden rundt jorden over polene er beregnet til 40 007,863 km (WGS 84)[1] (ved havnivå). Breddesirklene er vinkelrett på meridianene langs ekvator. Sammen utgjør disse et koordinatsystem som beskriver hvor på kloden man befinner seg. Kart både for land og sjø benytter dette. Innhold [skjul] 1 Ekvator 2 Inndeling 3 Se også 3.1 Referanse Wikipedia
Johnsen86 Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Jah... er forskjell på radius og omkrets. Er ca 40 000km rundt jordkloden, så en kvart runde rundt jorda hadde vært ca 10 000km om veien gikk rett så det var kanskje ikke så gjennomtenkt å slenge ut den kommentaren, men poenget tok vi da. Gått langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå