Jump to content

320 starter ikkje


cin
 Share

Recommended Posts

Har ein 92mod 320 som plutsli ikkje ville starte lengre.

Skulle starte den opp eindag, så tennte den bare i ett par sekunder så død.

Etter dette så er det bare til og kjinne men ingen ting skjer. Står den i 1 dag og 2 så vil den tenne i 1-2 sekund så kutte heilt ijenn.

Dagen før dette skjedde så virket bilen litt småslapp.

Noken så har noken tips til ka dette kan verre?

Link to comment
Share on other sites

Når du "kjinne", lukter det bensin ut av eksosrøret? Skru ut tennpluggene og se om de er våte av bensin ved å sette fyr på dem med lighter.

Hvis ikke får ikke motoren bensin og da er det tid for å sjekke bensinpumpa.

At motoren ikke starter kan komme av mange ting. Det kan være tenning eller drivstoff!

RS

Har ein 92mod 320 som plutsli ikkje ville starte lengre.

Skulle starte den opp eindag, så tennte den bare i ett par sekunder så død.

Etter dette så er det bare til og kjinne men ingen ting skjer. Står den i 1 dag og 2 så vil den tenne i 1-2 sekund så kutte heilt ijenn.

Dagen før dette skjedde så virket bilen litt småslapp.

Noken så har noken tips til ka dette kan verre?

Link to comment
Share on other sites

Been there, doen that, got the tee-shirt!

Jeg har hatt akkurat samme symptomer med en M50B25, men med forskjellige årsak.

Første gangen dette skjedde starter motoren og puttret på 2-3syl i 2-3sek og så startet den ikke. Jeg luktet sterk bensinlukt ut eksosen og det viste seg at coilene var problemet. Dette er en kjent problem i tiden 1990-1992 med overslag inni coilene.

Så et par år senere skjedde akkurat det samme igjen med akkurat de samme symptomene, men nå luktet det ikke bensin av eksosen. Da var det bensinpumpen!

"kjinne" man lange og det lukter/lukter ikke bensin, så får man et inntrykk om det er drivstoff eller tenning.

RS

Han skriver jo at den tenner i 1-2 sekunder for så å dø ut, så da regner jeg med at det er bensintilførselen som svikter
Link to comment
Share on other sites

Det er nærmest umulig å feilsøke coilene pga overslagene er på høgspenningssiden og der kan man liksom ikke måle noe uten å blir elektrifisert. Men sjekk at det ikke lekker olje ned på tennpluggene! Da må toppdekselpakningen byttes :-)

Jeg tok valget å kjøpe nye coiler og tenningsrørene som er mellom coilene og tennpluggene.

Det kostet noen kroner med det fikset problemet.

Men hvis du ikke lukter bensin ut av eksosrøret når du "kjinner" motoren, så er det tvilsomt coilene. Da betyr det at motoren ikke får bensin!

RS

Overslag inni coilene?

Ka måtte du gjere får å få fiksa da?

Ka er det eg bør bjunne med når eg ska feilsøke nå?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...