Gå til innhold

hvilken eksos eller eksospotte?


gjeewaytee
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dumpventilen kan du montere i hvilken som helst singel turbo / twin turbo / bi turbo. du får ombyggningssett te diesel og. Bare få tak i en som blåser greit det, den ventilen på filmen hørtes litt ut som en blitz ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. så det er en dump ventil som lager lyden. trodde det kun var rent eksossystem relatert . altså at det var noe inni potta feks som laget lyden. for det er jo tross alt den lyden jeg er ute etter. så hvis jeg får fatt i et slikt ombyggingssett så får jeg lik lyd eller tilsvarende?

hvor får man tak i slike ombygningssett?

EDIT: leste litt rundt på nettet og hvis man ikke har gasspjeld så må man ha en elektrisk åpner ergo bare juks og fanteri mener mange.

har jeg gasspjeld på min 530d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en dump ja, kan jo være noe eksos relatert, men ser og høres ut som en dump.

Hvor du får tak i er jeg ikke sikker på lengre, da det er ivertfall 3år siden jeg så det. Mener jeg så det for noen år sia på bs bildeler/streetdesign el no, men tror det er litt pes, i og med at diesel bil ikke har noe gasspjeld. På en bensin motor så skaper man trykk når når man slepper gassen(stenger gasspjeldet) som igjen danner vakum i innsuget som åpner dumpventilen som står på rørgaten mellom innsug og turbo.

mens diesel derimot har luftmengdemåler så da veit jeg ikke personelig åssen det skal gå. Men jeg har hørt om flere teorier og om folk som har hørt og fått til dette. Så da skal det vist være mulig på et sett og vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa.. nå sto tråden oppe så jeg hadde jo selvfølgelig glemt og refreshe den, så jeg ser dere kom meg i forkjøpet her, hehe.

edit: jeg fant jeg fant :)

http://www.streetdesign.no/?id=6874

edit igjen:

vist noen kan tyskt så blir det jo sagt noe fra youtube linken her:

1 spørr:

Ist auch "Kein" unterschied zwischen einem 3Liter Motor und einen 2Liter Motor.

BTW Pop of bzw Blow Off gehen bei Diesel Fahrzeugen nicht, wenn sie keine Drosselklappe habe

så svarer han:

hi, nee macht alles die offene Anlage. Blow off braucht nur ein Golf bei dem nix geht. ;-)

oversettnings program bare klussa det der til. Så for og spare deg for en haugs av teorier og og krøll er det vell best og bare sende han en Pm på youtube og spørre han direkte, han kan jo engelsk og ser det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...