Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hi har vart en tur hos rema 1000 og har parkert mot husveggen hvor jeg var verdig med hanle sa jeg dette uhell snø har komme fra takk og hele panser er knust heldigvis bare panser ikke skjerm eller noen annen

spørsmal som jeg har nu er hvilken mulighet har jeg og far dette skade betalt har vart in i butikken og har sagt fra og butikledern var ikke på stede men skal ringe meg mandag

dette har stod noen tree planker mot husveggen og et skilt men dette skilt var ikke sunlig hvilken cance har jeg og for betalt skaden på bilen min

ps sorry for min darlig norsk jeg er tysk og bare et år i norge

Skrevet

Syns du greier deg fint jeg..

Det er huseiers ansvar om det faller snø fra taket. Her mener jeg du har gode sjanser for at huseier må betale reperasjonskostnadene. Skiltet gjelder jo ikke dersom det ikke er synlig. Jeg ville allikvel prøvd å tatt bilde av situasjonen. Er alltid viktig å gjøre det.. Spesielt av skiltet som ikke var synlig..

Skrevet

Når du ser det står planker opp mot veggen så skjønner man at det kan være rasfare,tviler på at du vil få igjen noe her. Jeg hadde ikke parkert der hvertfall

Skrevet

Butikklederen ordner nok opp når han ringer deg på mandag, eller så sier du bare at du går til vg eller dagbladet og lager sak av at de ikke sperra av godt nok, og at du ikke forstod at de plankene var der for at du ikke skulle parkere der, fordi dette blir ikke pratisert i tyskland,.

en ordentlig avsperring skal være med skilt, og helst tekst. ikke bare planker. dessuten har butikkleder/ eier av bygning plikt til og fjerne istapper/snø fra tak.

Skrevet
  kawaman skrev:
Når du ser det står planker opp mot veggen så skjønner man at det kan være rasfare,tviler på at du vil få igjen noe her. Jeg hadde ikke parkert der hvertfall

rett meg om jeg misforstod deg her.... men du mener så lenge det står noen planker langs en vegg så skal man ikke parkere der for det er fare for snøras ?

Skrevet
  axor skrev:
  kawaman skrev:

rett meg om jeg misforstod deg her.... men du mener så lenge det står noen planker langs en vegg så skal man ikke parkere der for det er fare for snøras ?

Er blitt brukt lenge det trikset der...

Når flere planker står med noen meters mellomrom på skrå opp mot en vegg parkerer ikke jeg der ihvertfall... :wink:

Skrevet

Tydelig at min mor har vert slapp i oppveksten, jeg har iallefall aldri hørt noe om at noen planker satt opp mot en vegg betyr fare for snøras fra taket.. Godt å vite nå iallefall, selv om en skikkelig avsperring hadde vert på sin plass!

Skrevet

Det kan nevnes at noen planker ikke fratar eieren ansvaret om det skulle dette snø eller is (som har skjedd i by-områder) på personer, så jeg tipper dette gjelder for biler og.

;)

Skrevet

Det viktigste er iallefall å dokumentere dette som du har gjort. Gjerne med flere bilder fra ulike vinkler og hvor bilen din sto parkert. Det er jo flere hus/gårdeiere som blir anmeldt hvert år for skader på personer etter snø/isras så burde være samme sak på matriele skader bortsett fra at du må anmelde det selv. Ved personskade oppretter påklagemyndigheten/politiet sak, mens når det kun er matrielle skader må man gjøre det selv. Men begynn med å snakke med butikkeier. Er han grei tar han saken opp med gårdeier å ting ordner seg uten no mer tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...